آموزش اسکوتر برقی در مجموعه آنلاین اسکیت

اسکوتر برقی یا اسکوتر هوشمند یا هاورد یک دستگاه برقی است که علاوه بر این که به عنوان یک وسیله حمل و نقل شهری استفاده می شود، به عنوان یک ورزش نیز شناخته می شود.

اسکوتر برقی هوشمند دارای دو چرخ است که چرخ ها موازی هستند و شما تعادل خود را با استفاده از حرکت پاهای خود روی اسکوتر انجام می دهید. وودی مارکت در این مطلب قصد دارد تا به صورت جامع و کامل به آموزش اسکوتر برقی بپردازد.

تفاوت هاوربرد، اسکوتر برقی، اسکوتر تعادلی در آنلاین اسکیت بخوانید

اسکوتر برقی یا اسکوتر هوشمند اسم های متفاوتی دارند که بین افراد نام برده می شود. نام هایی مانند اسکوتر برقی، اسکوتر هوشمند، اسکوتر تعادلی، هاوربرد، اسکوتر خود تعادلی، اسکوتر تعادلی و سایر نام های مشابه. تمام نام هایی که بیان شده به یک نوع وسیله اشاره دارند که افراد مختلف در شرایط متفاوت، نام های گوناگونی را به کار می برند.

آشنایی با تاریخچه اسکوتر برقی در آنلاین اسکیت

اولین اسکوترهای برقی در سال ۲۰۱۴ در کشور چین تولید شدند، که به سرعت در سال ۲۰۱۵ در آمریکا به عنوان یک وسیله حمل و نقل و یک تفریح شناخته شدو و افراد زیادی اقدام به خریدن آن کردند.

بعد از سال ۲۰۱۵ نیز در کشورهای مختلف دنیا مانند ایران نیز این وسیله محبوبیت بسیار زیادی را کسب کرد. به طوری که شاهد افزایش روزافزون استفاده از اسکوترهای برقی در شهرها هستیم.

لزوم آموزش اسکوتر برقی

همزمان با گسترش استفاده از اسکوتر برقی، لزوم آموزش اسکوتر برقی که شامل آموزش استفاده؛ نکات مهم، نگهداری و در برخی مواقع تعمیر اسکوتر برقی لحاظ می شود، ما در آنلاین اسکیت سعی می کنیم که به صورت کامل نکات مهم آموزش اسکوتر برقی را در این نوشته بیان کنیم.

اسکوترهای برقی برخلاف اسکیت ها نیاز به مربی و آموزش های تخصصی ندارند بلکه شما می توانید با یک آموزش اسکوتر برقی کوتاه و مختصر و البته عملی، آماده راندن آن بشوید.

آموزش سوار شدن اسکوتر برقی

جهت سوارشدن به اسکوتر برقی کافی است تا بر روی اسکوتر بایستید. البته باید نکاتی را هم مد نظر داشته باشید، تا بتوانید تعادل خود را حفظ کنید. برای راندن اسکوتر برقی کافی است تا چندین روز تمرین کنید، تا بتوانید بعد از آن به راحتی اسکوتر هوشمند خود را برانید و از آن لذت ببرید.

گام اول راندن اسکوتر برقی: آماده سوار شدن شوید.

همان گونه که بیان کردیم، اولین مرحله سوار شدن به اسکوتر برقی این است که آرامش خود را حفظ کنید و آرام باشید، برای این کار می توانید از چیزی مثل سکو برای شروع کردن خود کمک بگیرید.

برای سوار شدن بهتر است تا یک پای خود را روی برد قرار دهید و در حالی که وزن تان روی پای عقبی است و سپس سعی کنید تا پای دیگر خود را روی صفحه قرار دهید و تعادل خود را حفظ کنید. نکته مهم در گام اول راندن اسکوتر برقی در این است که پاهای خود را باید به صورت تکی روی صفحه قرار دهید و آرامش خود را حفظ کنید.

گام دوم راندن اسکوتر برقی: حفظ تعادل

بعد از مستقر شدن بر روی اسکوتر برقی باید استرس خود را کنترل کنید، چون در غیر اینصورت ممکن است تا تعادل خود را از دست بدهید و به زمین بخورید. برای این کار بهتر است تا بر روی هاوربرد خود تمرکز داشته باشید، نه بر روی زمین و سعی کنید تا ترس های خود را نادیده بگیرید.

بعد از چندین ساعت تمرین می توانید به راحتی مهارت لازم برای راندن اسکوتر برقی را کسب کنید و از راندن آن لذت ببرید. با آنلاین اسکیت همراه باشید.

هنگام سوار شدن بر روی اسکوتر برقی، زمانی که چراغ دستگاه به نشانه قرار گرفتن صحیح شما بر روی دستگاه، سبز رنگ شد، می توانید به آرامی پای دیگرتان را هم روی دستگاه قرار دهید.

شما می توانید با استفاده از چراغ های سبز رنگ تعبیه شده بر روی دستگاه، پاهای خود را به درستی روی دستگاه قرار دهید. این دستگاه ها به خوبی به شما آموزش می دهد که پاهای خود را باید در کجا قرار دهید و با استفاده از چراغ ها نیز می توانید در شب نیز به خوبی دید داشته باشید.

گام سوم راندن استکوتر برقی: کسب تعادل کامل

در صورتی که بتوانید تعادل کامل خود را کسب کنید، می توانید برای راندن اسکوتر برقی بر سطح صاف اقدام کنید. در روزها و ساعت های اول برای حرکت به سوی جلو می توانید از چیزی یا کسی کمک بگیرید.

گام چهارم راندن اسکوتر برقی: شروع رانندگی

بعد از طی مراحل مختلف مطرح شده بالا، می توانید شروع به رانندگی کنید. همان گونه که در بالا هم به صورت مداوم مطرح کردیم، شما نباید استرس داشته باشید و اقدام به راندن آرام کنید و مرحله به مرحله سرعت خود را افزایش دهید. نگران زمین افتادن و آسیب دیدن خود نباشید.

در صورتی که زمین بخورید، مشکلی نیست و می توانید دوباره برخیزید و به راه خود ادامه دهید، حتی می توانید از افراد مختلفی مانند پدر، مادر یا برادر و خواهر خود خواهش کنید که چند ساعتی در کنار شما باشند و به شما کمک کنند.

امنیت اسکوتر برقی چقدر ؟

حرکت با اسکوتر برقی با سرعت های مختلف

در این بخش از آموزش اسکوتر برقی می خواهیم تا در مورد نحوه راندن اسکوتر برقی با سرعت های مختلف را بیان کنیم. بعد از اینکه شما توانستید تا تعادل خود را روی اسکوتر برقی حفظ کنید، نوبت آن است تا بتوانید در سرعت های مختلف، اسکوتر برقی خود را برانید.

برای این کار کافی است تا به صورت کاملاً راحت و آزادانه روی اسکوتر برقی خود بایستیم و پاها را تا مچ پا کاملاً رها کنیم، درست مانند زمانی که روی زمین ایستاده ایم. هنگامی که روی اسکوتر برقی ایستاده اید، باید بدن خود را به صورت کامل شل کنید و هیچ گاه نباید روی آن خم یا دولا شوید.

در صورتی که نگران هستید که هنگام استفاده از آن دچار آسیب می شوید، کافی است تا یکی از پاهای خود را از عقب روی زمین قرار دهید تا اسکوتر برقی متوقف شود. با رعایت نکات مطرح شده در مورد آموزش اسکوتر برقی می توانید به راحتی اقدام به راندن اسکوتر برقی هوشمند خود بکنید و از آن لذت ببرید.

 

 

آموزش پیاده شدن از اسکوتر برقی در آنلاین اسکیت

یکی از بخش های مهم آموزش اسکوتر برقی مربوط به پیاده شدن از اسکوتر برقی است. برای این کار کافی است تا همان گونه که اسکوتر برقی خود را روشن کردید، خاموش کنید و همان گونه که شروع به حرکت کردید، از حرکت بایستید.

پایین آمدن از اسکوتر برقی مانند سوار شدن به آن است. یعنی همان گونه که در سوار شدن به اسکوتر برقی، ابتدا پاهای خود را روی زمین می گذاشتید، در هنگام پیاده شدن نیز ابتدا یکی از پاهای خود را روی زمین بگذارید و سپس به آرامی وزن تان را روی پای پایینی بیاندارید و بعد پای بعدی را پایین بیاورید.

هرگز برای پیاده شدن از اسکوتر برقی، از روی آن به زمین نپرید، چون ممکن است به زانوی شما آسیب وارد شود و حتی در برخی مواقع فاجعه های بدتری نیز رخ دهد.

پیاده شدن از اسکوتر مانند سایر مراحلی که بیان شد نیاز به تمرین و تکرار وجود دارد که شما می توانید با چندین بار تمرین، مهارت مورد نیاز را کسب کنید و از رانندگی با اسکوتر برقی خود لذت ببرید.

مهم ترین نکات مربوط به سوار شدن به اسکوتر برقی

بعد از آموزش اسکوتر برقی بهتر است تا چندین نکته مهم درباره سوار شدن به اسکوتر برقی را برای شما بیان کنیم:

۱- از پریدن بر روی اسکوتر برقی و رانندگی در مسیرهای نامناسب خودداری کنید.

۲- با سرعت مطمئنه رانندگی کنید.

۳- از برخورد اسکوتر برقی با اشیای نوک تیز محافظت کنید.

۴- هنگام راندن اسکوتر برقی حتماً از کفش استفاده کنید.

۵- از رانندگی در سطوح شیب دار جلوگیری کنید.

۶- از رانندگی در سطوح خیس و مرطوب خودداری کنید.

مشخصات دستگاه اسکوتر برقی

اسکوترهای برقی در حالت کلی براساس سایز چرخ های آنها دسته بندی می شوند. در حال حاضر اسکوترهای برقی از ۶ تا ۱۰ اینچ در بازار وجود دارند. از رایج ترین انواع می توان به اسکوترهای ۶، ۸.۵ اینچی و ۱۰ اینچی نام برد.

ذکر این نکته ضروری است که هر چه سایز و اندازه اسکوتر برقی افزایش پیدا می کند، قطر لاستیک اسکوتر برقی افزایش می یابد، که سبب می شود تا سرعت شما افزایش پیدا کند.

باتری اسکوتر برقی: تمام باتری های اسکوترهای برقی از نوع باتری لیتیومی است که قابلیت شارژ شدن دارند.

اسکوتر برقی: دستگاه اسکوتر برقی که قسمت اصلی دستگاه است که قابلیت شارژ شدن توسط برق شهری را دارد.

اسکوتر برقی

وسایل جانبی اسکوتر برقی

بلوتوث، ریموت و اسپیکر از مهم‌ ترین وسایل جانبی اسکوتر برقی هستند. ریموت برای روشن و خاموش کردن و افزایش یا کاهش اسکوتر برقی به کار می رود. شما می توانید با استفاده از بلوتوث آهنگ مورد علاقه خود را از موبایل خود، هنگام رانندگی با اسکوتر برقی خود گوش دهید و توسط اسپیکرهای تعبیه شده روی دستگاه با صدای بلند و واضحی گوش دهید و از آن لذت ببرید.

آموزش شارژ اسکوتر برقی در مجموعه آنلاین اسکیت

شارژ کردن اسکوتر برقی برای اولین بار

برای شارژ اسکوتر برقی برای اولین بار باید ۱۲ ساعت اسکوتر برقی خود را در شارژ نگه دارید. بعد از ۱۲ ساعت بعد از اینکه چراغ شارژر اسکوتر برقی شما به رنگ سبز درآمد، بدین معنی است که اسکوتر برقی شما به صورت کامل شارژ شده است. این نکته را مد نظر داشته باشید که اسکوتر برقی شما بعد از شارژ کامل برای دقایقی هم چنان به صورت سبز باقی خواهد ماند.

خرید اسکوتر برقی با شارژر اورجینال از آنلاین اسکیت

یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید اسکوتر برقی مد نظر داشته باشید این است که باید شارژر صحیح و مناسب برای اسکوتر برقی خود تهیه کنید. در حقیقت باید بتوانید تشخیص دهید که ولتاژ اسکوتر برقی شما با ولتاژ شارژر برقی آن هماهنگ است.

سعی کنید تا همواره متناسب با مدل اسکوتر برقی یک شارژر مناسب را برای آن انتخاب کنید. در مرحله بعد باید سعی کنید تا مطمئن شوید که پورت شارژر برقی به صورت مناسب و صحیح به دستگاه شما متصل شده است.

زمانی که شارژ اسکوتر برقی کاهش پیدا می کند، رنگ چراغ باتری به رنگ قرمز تبدیل می شود و در صورتی که شارژ آن کامل شود، رنگ آن سبز خواهد شد. بعد از شارژ کامل اسکوتر برقی، دستگاه را از پریز خارج کنید. این نکته را هم مد نظر داشته باشید که اگر اسکوتر برقی شما به صورت کامل شارژ نشود، روشن شدن آن با مشکل مواجه خواهد شد.

مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کامل اسکوتر برقی

بعد از شارژ اولیه که ۱۲ ساعت طول خواهد شد، برای هر بار شارژ اسکوتر برقی به زمانی در حدود ۲ الی ۳ ساعت زمان نیاز دارید. در صورتی که نکاتی که در مورد شارژ اسکوتر برقی بیان شده را به صورت صحیح لحاظ کنید، عمر دستگاه شما و باتری آن افزایش پیدا خواهد کرد. در صورتی که بیش از ۲ الی ۳ ساعت در برق باقی بماند، سبب اکسیده شدن باتری شده و در نهایت کاهش عمر باتری می شود.

خرید محصولات با کیفیت و دارای گارانتی

تمام اسکوترهای موجود در بازار تولید کشور چین می باشد. برخی از محصولات با کیفیت بالا هستند که گواهی نامه معتبر UL22 را دارند، این گواهی نامه معتبرترین مدرکی است که تولیدکنندگان مجبور به اخذ آن هستند، البته برخی از محصولات هستند که ظاهری زیبا دارند ولی با کیفیت نیستند و ایمن نیستند.

برای مشاهده مقالات مربوط بهپایه اتصال صندلی اسکوتر برقی اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست