معرفی شادترین ورزش با حرکات نمایشی در مجموعه آنلاین اسکیت

یخ ماله یا پاتیناژ نام نوعی ورزش شاد و مفرح است که با اسکیت روی یخ به صورت انفرادی و یا تیمی در سالن های مخصوص انجام می شود. این ورزش از زیباترین ورزش هاست و شامل کشش و حرکت بدن همراه با حفظ تعادل می باشد که حرکات نمایشی و سرعتی این رشته بیننده را به وجد می آورد . حالا این که این رشته از کجا آمده است و الان در چه وضعیتی است را در ادامه با آنلاین اسکیت خواهید خواند.

تاریخچه ورزش پاتیناژ در آنلاین اسکیت

زمانهای بسیار دور و ماقبل تاریخ زمان و روند شکل گیری دقیق پاتیناژ نامعلوم است .شواهد باستان شناسی از اسکیت های بدوی ساخته شده از استخوان جانوران در نقاط سردسیری چون روسیه، اسکاندیناوی، بریتانیا، هلند، آلمان و سویس نشان میدهد که انسانها در زمانهای دور نیز از این روش سریع و ساده برای عبور از مناطق بزرگ و یخ زده استفاده میکرده اند.

ورزش پاتیناژ در قرون گذشته در کشورهای هلند و انگلستان جایگاهی خاص و ویژه ای داشته و ورزش مورد علاقه مردم این دو سرزمین در زمستان بوده است. قدیمی ترین مدرک جهان درباره پیدایش ورزش پاتیناژ به یک راهب اهل کانتربوری به نام ویلیام فیتز استفن که در لندن بین سال های 1175 تا 1118 زندگی می کرد، برمی گردد.

 

 

 

ویلیام فیتز استفن درباره ورزش پاتیناژ وقایعی را کتاب زندگینامه اش بیان کرده است.او در کتاب خود چنین نوشته است:

( اگر زمینهای باتلاقی فینزبوری و مورفیلد یخ بزنند، کودکان اهل لندن به بازی میپردازند. بعضی از این بچه ها استخوانهایی به مچ پای خود میبندند و چوب دستی هایی ساده و کارکرده در دست میگیرند. آنها مانند پرندگان یا تیرهایی از چله کمان در رفته، بر روی یخ پرواز میکنند.

ناگهان دو کودک با هم مقابله میکنند، چوب دستیهای خود را بالا گرفته و تا جایی که یکی بر زمین بیافتد به یکدیگر میتازند. سر این بچه ها معمولا ضربه میخورد یا دست و پایشان میشکند)

تصویر کشیدن ورزش پاتیناژ برای اولین بار توسط یوهانس بروگمن

اولین تصویرپاتیناژ در یک اثر هنری در قرن پانزدهم و توسط یوهانس بروگمن هلندی تصویر شده است.

روزی لیدونیا برای اسکی روی یخ به دریاچه ای می رود و در هنگام برخورد با یخ دنده هایش می شکند و هرگز درمان نمی شود و متاسفانه جان خود را از دست می دهد. به موجب چنین اتفاقی، یوهانس بروگمن تصمیم می گیرد که این سانحه دردناک را به تصویر همگان بگذارد.

اموزش حرکت با کفش های پاتیناژ در آنلاین اسکیت

امروزه ورزش پاتیناژ از جمله ورزش های زیبا در جهان به حساب می آید. طبق مطالعات انجام شده یخ در دمای 7- درجه سانتیگراد از کمترین میزان اصطکاک برخوردار است؛ به همین دلیل تمامی پیست های سرپوشیده پاتیناژ سیستم خود بر مبنای این درجه تنظیم می کنند.

در کفش های امروزی پاتیناژ برای ایجاد شتاب و کنترل حرکات اسکیت باز ، سر تیغه جلویی را کمی به طرف پایین خم می کنند.

 برای مشاهده مقالات مربوط به ترمز گرفتن اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست