قوانین هاکی روی یخ

آنلاین اسکیت قانون ها و قرارهای هاکی روی یخ را می توان موارد زیر را بیان کرد:
به دلیل سرعت زیاد بازی هاکی روی یخ، گرفتن بازیکن تیم مقابل، تنه زدن، پشت پا زدن، و یا انداختن او برخلاف مقررات است و برای این چنین خطاهایی، بازیکن جریمه می گیرد و باید به دستور داور مدتی را بیرون از میدان بازی و در جایی مخصوص به نام قفس قرار گیرد.

بازیکنان مجاز به کار بردن پا برای زدن پوک نیستند، اما اگر پوک از میدان بازی بیرون رفت، بازیکن می تواند به آن دست بزند.

معرفی هاکی بانوان در آنلاین اسکیت

بعد از تاسیس مدرسه عالی ورزش در ایران ، برای دانشجویان رشته تربیت بدنی در دانشگاه ، واحد تخصص هاکی بصورت اجباری ایجاد گردید. پس فعالیت بانوان در این رشته، و علاقمندی بانوان ، اولین دوره مسابقات هاکی بانوان با حضور ۵ تیم در سال ۱۳۵۳ در زمین شماره ۲ استادیوم شهید شیرودی (امجدیه سابق ) برگزار گردید.

که دانشجویان مدرسه عالی ورزش توانستند مقام اول این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهند.فعالیت هاکی بانوان تا سال ۱۳۵۶ ادامه داشت که سپس این واحد در دانشگاه حذف گردیدو از آن به بعد فعالیتی برای بانوان در این رشته انجام نگرفت.

در سال ۱۳۷۴ اولین دوره کلاس مربیگری هاکی ویژه دانشجویان فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی دانشگاه تربیت معلم-دانشکده تربیت بدنی از سوی حوزه معاونت ورزش بانوان برگزار گردید و در پایان به شرکت کنندگان کارت مربیگری درجه ۳ اعطاء گردید.

پس از دوره مربیگری هاکی مربیان به چند استان اعزام و چهار استان توانستند فعالیت این رشته را داشته باشند.با توجه به تلاش مسئولین در اداره ورزش بانوان کشور و حمایت رئیس فدراسیون هاکی عملاً از سال ۱۳۸۰اولین انجمن هاکی بانوان کشور در حوزه معاونت ورزش بانوان تاسیس گردید.با آنلاین اسکیت همراه باشید.

 

 

 

انجمن هاکی بانوان در طی ۵ سال توانست تعداد آمار ورزشکاران ، مربیان ،داوران ، هیئتهای استانهای سراسر کشور را افزایش دهد که آمار ذیل نشان دهنده فعالیت انجمن هاکی بانوان کشور در حوزه معاونت ورزش بانوان تاسیس گردید.

– تعداد ورزشکاران سازمان یافته در سراسر کشور ۱۰۰۰ نفر

– تعداد مربیان فعال در سراسر کشور ۷۰۰ نفر

– تعداد داوران فعال در سراسر کشور ۹۰ نفر

گفتنی است تعداد کل ورزشکارانی (آقایان و بانوان ) که تا پایان سال ۱۳۹۱ در این رشته فعالیت دارند حدود ده هزار نفر می باشد.

از سال ۱۳۸۱ در سازمان تربیت بدنی طرح سند راهبردی نظام جامع ورزش کشور مطرح گردیدو این طرح گام عمده و آغازین برای سامان و سازمان دادن به تلاشهای گسترده و گوناگون در پهنه ورزش کشور شد.

طرح جامع تربیت بدنی و ورزش کشور باب جدیدی بر روی ابعاد مختلف ورزش کشور گشود.

طرح مذکور چشم اندازی روشن در حیطه های مختلف ورزش کشور از جمله ورزش قهرمانی ،حرفه ای ،همگانی و پرورشی را ارائه و توسعه ورزش کشور را هدفمند ، هماهنگ و منسجم نموده است.

آنچه که در مجموعه نظام جامع توسعه تربیت بدنی و ورزش در مولفه های ورزش قهرمانی ،حرفه ای، همگانی و پرورشی به آن پرداخته شده است . تفکیکی بین مردان و زنان صورت نگرفته و کل افراد جامعه را با اصل دسترسی عادلانه مخاطب قرار داده است.

طرح ادغام انجمن ها و فدراسیونهای ورزشی در راستای تحقق اصول مذکور در جهت توسعه ورزش بانوان صورت پذیرفت و در سال ۱۳۸۳ این طرح به مرحله اجراء در آمد که روسای انجمن های ورزشی به عنوان نایب رئیس فدراسیون انتخاب شدند.

جهت اطلاعات بیشتر با مجموعه ی آنلاین اسکیت همراه باشید یا با شماره درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

برای مشاهده مقالات مربوط به پیست اسکیت سرعت اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست