معجون اسکیت و فوتبال!!

اسکیت یک ورزش کاملا پر تحرک بوده که دارای رشته های تخصصی مختلفی می باشد. یکی از جدید ترین این رشته ها، رشته اسکیت فوتینز و اسکیت رولر ساکر می باشد.

این دو رشته ترکیبی از اسکیت و فوتبال بوده که در آن بازیکنان به یک بازی فوتبال با هدفی کاملا مشابه پرداخته با این تفاوت که به جای پوشیدن کفش های مخصوص فوتبال، اینبار با پوشیدن کفش های اسکیت باید به دنبال به ثمر رساندن گل برای تیم خودی باشند. رشته اسکیت فوتینز و رولر ساکر دارای تفاوت هایی با یکدیگر نیز هستند که در ادامه با آنلاین اسکیت همراه باشید به این تفاوت ها اشاره خواهیم کرد.

همانطور که گفته شد رشته فوتینز و رولر ساکر ترکیبی از اسکیت و فوتبال می باشند که از سال 2017 زیر نظر FIFS (فدراسیون جهانی فوتبال اسکیت) قرار گرفته اند.

مسابقات این رشته به صورت منظم در حال برگزاری می باشد. مسابقات در کشور های مختلف به صورت داخلی و بین المللی برگزار می شود که در مهم ترین رویداد این ورزش که جام جهانی آن می باشد، هر دو سال یک بار تیم های ملی کشورهای مختلف به رقابت با یکدیگر می پردازند.

رشته ورزشی رولر ساکر و فوتینز در حدود 200 کشور مختلف وجود دارد.

تعداد بازیکنان هر تیم 10 نفر بوده که پنج نفر داخل زمین و پنج نفر روی نیمکت ذخیره هر تیم جای خواهند گرفت. لازم به ذکر است که تعداد تعویض ها در رشته فوتینز و رولر ساکر همانند رشته اسکیت هاکی، بدون محدودیت بوده و هر تیم در شرایط مختلف و با توجه به صلاح دید مربیان خود می توانند تعویض های زیادی را انجام دهد.

همانطور که به آن اشاره کردیم، رشته اسکیت فوتینز و اسکیت رولر ساکر دارای تفاوت هایی نسبت به یکدیگر هستند که یکی از این تفاوت ها در دروازه بان های آن ها می باشد.

در رشته اسکیت فوتینز همانند سایر رشته های دروازه دار، دروازه بانی مشخص در این پست بازی می کند و طبیعتا یکی از بازیکنان ذخیره روی نیمکت نیز یک دروازه بان می باشد، در حالی که در رشته اسکیت رولر ساکر دروازه بان وجود نداشته و و نزدیک ترین نفر به دروازه وظیفه محافظت از آن را بر عهده گرفته و مانع ورود توپ به درون دروازه می شود. لازم به ذکر است این حراست از دروازه فقط با پا امکان پذیر بوده و بازیکنان حق استفاده از دست خود را تحت هیچ شرایطی نخواهند داشت.

آنلاین اسکیت در مقالات مربوط به رشته های تخصصی اسکیت به شما توضیح داده که، اغلب رشته های اسکیت، بر روی یخ و سالن قابل اجرا می باشند. رشته اسکیت فوتینز و رولر ساکر نیز از این قاعده مستثنا نبوده و با هر سه نوع اسکیت (اینلاین، آیس و کواد) قابل اجرا می باشد.

نکته قابل توجه این است که مسابقات به صورت جدا از یکدیگر برگزار می شوند. یعنی تیم فوتینزی با اسکیت های اینلاین هرگز در مقابل تیم فوتینزی با اسکیت های کواد یا آیس قرار نخواهد گرفت.

در رشته اسکیت فوتینز و اسکیت رولر ساکر، مسابقات با اسکیت های بدون ترمز برگزار شده و استفاده از اسکیت با ترمز در مسابقات ممنوع می باشد.

 

 

از دیگر تفاوت های بین دو رشته اسکیت فوتینز و رولر ساکر ترکیب بازیکنان در این دو رشته می باشد. در رشته رولر ساکر بازیکنان می توانند ترکیبی از مردان و زنان در یک تیم قرار داشته باشند که این موضوع در رشته فوتینز ممنوع بوده ومسابقات و تیم ها در قالب تیم های مردان و زنان به صورت جداگانه از یکدیگر مشغول به فعالیت بوده و مسابقات نیز به همین ترتیب برگزار می شود.

معرفی زمین مسابقه در انلاین اسکیت

برای انجام یک مسابقه رولر ساکر یا فوتینز، نیاز به ساخت زمین با فاکتور های خاص وجود ندارد و در هر جایی که امکان اسکیت سواری وجود داشته باشد، امکان برگزاری مسابقات نیز وجود خواهد داشت.

در آنلاین اسکیت از تفاوت بین ابعاد زمین رولر ساکر و فتوتینز خبر دار شوید

ابعاد زمین در رشته فوتینز و رولر ساکر نیز از دیگر تفاوت ها بین این دو رشته می باشد. همچنین در رشته فوتینز مبنا برای مشخص شدن تیم های جوانان و بزرگسالان 14 سال می باشد.

در رشته فوتینز ابعاد زمین مسابقه برای افراد زیر 14 سال در دو سایز 10 متر در20 متر یا 12.15 متر در 25 متر می باشد. همچنین این ابعاد برای تیم های بالای 14 سال یا بزرگسال در ابعاد 20 متر در 40 متر یا 15 متر در 30 متر خواهد بود.

آشنایی با اندازه ابعاد زمین رولر ساکر در آنلاین اسکیت

در رشته رولر ساکر ابعاد زمین مسابقه در دو سایز 30 متر در 60 متر یا 20 متر در40 متر می باشد.

در مسابقات این رو شاخه (رولر ساکر و فوتینز) پرتاب اوت و یا کرنر وجود ندارد.

مدت زمان مسابقات همانند سایر رشته های ورزشی در رده های سنی گوناگون به شکل متفاوتی از یکدیگر بوده و برگزار می شود که در این دو رشته نیز این قانون رعایت شده است.

مدت زمان مسابقات در رده سنی زیر 10 سال به صورت دو نیمه 10 دقیقه ای، برای رده سنی زیر 14 سال دو نیمه 14 دقیقه ای، برای رده سنی زیر 17 سال دو نیمه 17 دقیقه ای و برای بالای 17 سال به صورت دو نیمه 20 دقیقه خواهد بود که در بین هر دو نیمه برای تمامی گروه های سنی، زمان استراحت 5 دقیقه بین دو نیمه می باشد.

برای مشاهده مقالات مربوط به فوتینز و رولرساکر اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست