معرفی استراتژی ها و تاکتیک های رولر دربی در آنلاین اسکیت

در این مسابقه حمله و دفاع به طور همزمان اتفاق می افتد که همین موضع باعث پیچیده تر شدن سیستم بازی و تاکتیک های موجود در این مسابقه شده است.

به عنوان مثال مسدود کننده ها ممکن است محوطه ای برای عبور بازیکن خودی ایجاد کنند تا منجر به کسب امتیاز شود ولی در همین حین ممکن است این موضوع منجر به فرار بازیکن تیم حریف و کسب امتیاز برای تیم مقابل نیز شود.

استراتژی های کلی در این مسابقه شامل:

Ending the Jam: Leader Jammer می تواند در هرزمانی که بخواهد Jam را به پایان برساند و توانایی حریف برای کسب امتیاز را کنترل کند. استراتژی اصلی در یک Jam کسب امتیاز زیاد نیست بلکه غلبه بر شرایط بازی تیم حرف بوده و فقط کافی است از تیم حریف کمی بهتر ظاهر شوید.

غالبا Lead Jammer در اولین حرکت که باعث کسب بیشترین امتیاز می شود، قبل از شروع به کسب امتیاز جدید Jam را به پایان می رساند. اگر Jammer به برتری برسد (Lead Jammer) اما از Jammer تیم حریف عقب بیفتد مربی ممکن است نتیجه بگیرد که تیم امکان کسب نتیجه بدتر را خواهد داشت و Jammer را برای پایان دادن به Jam هدایت می کند.

Passing the Star: Jammer برای یک تیم ممکن است ستاره را پاس دهد. یعنی پوشش کلاه ایمنی با ستاره را به بازیکن محوری تحویل داده و بازیکن محوری را به Jammer تبدیل کند. یک Jammer ممکن است در طول مسابقه به دلیل خستگی، آسیب دیدگی و یا چرخش در موقعیت بهتر تیمی اقدام به این کار نماید.

Penalty-Killing: مسدود کننده ها روند بازی را با موقعیت پنالتی تطبیق می دهند. به عنوان مثال تیمی که دارای یک بازیکن اخراجی می باشد سعی می کند سرعت اسکیت کردن خود را افزایش داده تا سرعت بازی و قدرت حرکتی تیم مقابل را کاهش دهد تا تیم با ورود بازیکن اخراجی به حالت قدرت قبلی بازگردد.

Walling Up: دو یا چند مسدود کننده با هم و کنار هم اسکیت می کنند تا قدرت مانور Jammer تیم مقابل را دشوار کرده و کاهش دهند. این سیستم در صورت اجرای درست و صحیح توسط بازیکنان می تواند Jammer تیم حریف را کاملا مهار و تا پایان Jam حرکات او را بدون امتیاز باقی بگذارد. در این تاکتیک شکل های مختلفی را می توان شاهد بود.

 

یک اسکیت باز جلو تر از دیوار و به صورت بکوارد حرکت کرده تا مسدود کننده ها و Jammer تیم حریف را دیده و به آن ها برای تغییر صحیح جهت و موقعیت حرکتی کمک بهتری نماید.

ممکن است یک مسدود کننده با توجه به شرایط بازی از دیوار جدا شده تا مستقیما مانع از حرکت Jammer تیم حریف شود که در این صورت بازیکن دیگری فورا باید جای خالی او در دیواره را پر نماید.

در صورتی که Jammer از سمت دیگر دیواره در حال عبور باشد، بازیکن سمت مقابل دیواره می تواند به سرعت تغییر موقعیت داده و خود را در قسمتی از دیواره که Jammer در حال عبور از آن می باشد قرار دهد.

تاکتیک های Jammer ها :

عبور از شکاف های احتمالی ایجاد شده در دیواره مسدود کننده ها با استفاده از نیروی فیزیکی.

تغییر مسیر ناگهانی به گونه ای که با نوع فرم حرکتی بدن، مسدود کننده ها را در تشخیص و پیش بینی مسیر حرکتی فریب داده و با تغییر ناگهانی مسیر از دیواره عبور کند. با ما در آنلاین اسکیت همراه باشید.

استفاده از مسدود کننده های هم تیمی برای جلوگیری از برنامه ریزی تیم حریف در تنظیم نوع دفاع

منحرف کردن مسدود کننده های تیم حریف با کمک بازیکنان هم تیمی و عبور از آن ها.

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، رشته رولر دربی یک رشته تقریبا نمایشی بوده و اغلب تماشاچیان این رشته برای سرگرمی و تماشای حرکات بعضا جالب در زمان مسابقه، به سالن های محل برگزاری رولر دربی مراجعه می کنند.

با توجه به عدم وجود این رشته در کشور، برای درک بهتر توضیحات این رشته که آن را مطالعه نمودید می توانید با جستجو کلمه Roller Derby در شبکه های مجازی، قسمت هایی از این مسابقه پر برخورد را مشاهده کرده و از دیدن آن لذت ببرید.

برای مشاهده مقالات مربوط به قوانین رولر دربی اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست