معرفی توپ فوتینزو رولر ساکر در آنلاین اسکیت

توپ های فوتبال را به دو صورت داخل سالنی و خارج سالنی می شناسیم که به اصطلاح به توپ های مناسب برای چمن، توپ های زرنگ و به توپ های مناسب برای داخل سالن توپ های تنبل گفته می شود.

دلیل این نام گذاری به دلیل نوع حرکت این توپ می باشد. توپ های داخل سالن در زمان برخورد با زمین به دلیل نوع طراحی آن ها، به جنب و جوش نیفتاده و نوع حرکت آن در زمان برخورد با زمین کمی کند تر از توپ های مناسب برای چمن می باشد. در مسابقات رولر ساکر و فوتینز از توپ های به اصطلاح زرنگ که مناسب برای خارج از سالن هستند استفاده می شود.

در هر دو شاخه ورزشی فوتینز و رولر ساکر، برای رده سنی زیر 14 سال از توپ های سایز 4 و برای مسابقات در رده سنی بالای 14 سال و بزرگسالان از توپ های سایز 5 استفاده می شود.

در سایز دروازه ها نیز تفاوتی در رده های مختلف وجود دارد. سایز دروازه در رشته فوتینز برای رده سنی زیر 14 سال 190 سانتی متر در 175 سانتی متر بوده و در رده سنی بالای 14 سال 2 متر در 3 متر می باشد.

آشنایی با زمین مسابقات برای برگزاری مسابقات فوتینز یا رولر ساکر

همانند زمین مسابقات هاکی باید دیواره ای دور تا دور زمین و با ارتفاع حداقل 1 متر داشته باشد. این دیواره در سالن های متفاوت می تواند دیواره خود سالن نیز باشد که تا سقف ادامه پیدا کرده است. در شرایطی که توپ به سقف سالن برخورد نماید بازی متوقف شده و مجدد به گردش در خواهد آمد.

در صورتی که توپ از سالن خارج شود، از محدوده ای که توپ خارج شده است به فاصله یک متر از آن توپ روی زمین قرار گرفته و با سوت داور بازی که جریان خواهد افتاد. به طور کلی در صورت خارج شدن توپ از زمین مسابقه، برخورد آن با سقف سالن، انجام خطا و به ثمر رسیدن گل بازی متوقف خواهد شد.

در رشته فوتینز دو نوع پنالتی وجود دارد. Short Penalty یا پنالتی کوتاه و Long Penalty یا پنالتی بلند.

Short penalty یا پنالتی کوتاه:

این نوع پنالتی شبیه به پنالتی در بازی فوتبال می باشد. در زمان انجام پنالتی کوتاه تمام بازیکنان باید پشت خط نیمه حضور داشته باشند و در صورتی که توپ گل نشود، بازی ادامه داشته و به جریان عادی دنبال خواهد شد.

 

 

Long penalty یا پنالتی بلند:

در این نوع پنالتی، ضربه از سمت دروازه خودی به سمت دروازه تیم حریف زده خواهد شد. در این پنالتی دروازه بان وجود نداشته و تمام بازیکنان در خارج از زمین مسابقه باید حضور داشته باشند. در صورتی که توپ گل نشود بازی برگشت نداشته و متوقف خواهد شد.

از زمانی که پای بازیکن جهت ضربه پنالتی به توپ برخورد نماید، 3 ثانیه زمان گرفته خواهد شد. در صورتی که 3 ثانیه تمام شده و بعد از آن توپ وارد دروازه شود، گل مردود اعلام خواهد شد.

در زمین های با ابعاد 15 * 30 این مدت زمان، 2 ثانیه خواهد بود. در این نوع پنالتی ها یک داور بر روی خط دروازه و داور دیگر در کنار بازیکن ضربه زننده قرار می گیرند که هر دو دارو به صورت هم زمان، زمان بندی پنالتی را محاسبه خواهند کرد.

تیم داوری و قضاوت ان ها

در یک مسابقه رسمی تیم داوری متشکل از شش داور می باشد. این شش نفر به صورت یک نفر داور اول، دو نفر داور دوم یا کمک داور مشغول قضاوت در داخل زمین بوده و سه نفر بعدی در پنل داوری به صورتی قرار می گیرند که داور سمت راست میز، سرداور بوده، داور وسط، داور میز و داور سمت چپ میز، داور زمان می باشند. رتبه و سطح داور اول و داور وسط (داور میز) یکی بوده و سر داور اختیار این را داشته تا در صورت لزوم داور اول را از امر قضاوت معاف نماید.

جهت اطلاعات بیشتر با ما در آنلاین اسکیت همراه باشید.
یا با شماره درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

برای مشاهده مقالات مربوط به رولر دربی اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست