آچار باز کردن بلبرینگ اسکیت برد در آنلاین اسکیت

ابتدا آیتم‌های موردنیاز را جمع‌آوری کنید. برای این‌که کار سریع‌تر انجام شود و بتوانید زودتر از اسکیت بردتان استفاده کنید، ضروری است ابزار لازم را آماده کنید. آیتم‌های لازم تحت عنوان چیزهایی که لازم دارید لیست شده‌اند. مخصوصاً به انبردست/پیچ‌گوشتی، آچار بکس (socket wrench) یا آچار لوله گیر و آچار اسکیت (یا T-tool)، نیاز دارید.

چرخ‌های اسکیت برد را دربیاورید. می‌توانید برای این کار به‌آسانی به کمک آچار بکس یا آچار لوله گیر و آچار اسکیت مهره نگه‌دارنده چرخ‌ها را شل و بازکنید. ممکن است لازم باشد برد را محکم گرفته و نیروی زیادی وارد کنید تا مهره‌ها بازشوند.

قطعاتی را که درآورده‌اید در جای مطمئنی بگذارید. در غیر این صورت ممکن است یک واشر یا مهره ضروری یا قطعه دیگری را گم کنید. برای پیشگیری از این مشکل می‌توانید قطعاتی که به آن‌ها نیاز ندارید را در یک کیسه پلاستیکی بگذارید.

به ازای هر چرخ باید یک پیچ و یک الی دو واشر داشته باشید.

​بلبرینگ‌ها را از چرخ آزاد کنید. بلبرینگ در مرکز چرخ قرارگرفته است و شکل دایره‌ای دارد. پس از درآوردن چرخ‌ها، می‌توانید با یک پیچ‌گوشتی بلبرینگ‌ها را به‌آرامی بیرون بکشید. یا با دم‌باریک آن‌ها را بیرون بیاورید. با آنلاین اسکیت همراه باشید.

اگر ابزاری در دسترس ندارید، می‌توانید از بارکش به‌عنوان اهرم استفاده کنید. بدین‌صورت که انگار می‌خواهید بلبرینگ را جا بزنید، ولی تنها یکی از دو بلبرینگ را روی بارکش قرار دهید و به این شکل بلبرینگ را بیرون بیاورید.

برخی از بردها یک رینگ سرعت دارند (رینگ سرعت استوانه کوچکی است که بین بلبرینگ‌ها قرار می‌گیرد و به توزیع نیرو و بهتر شدن حرکت اسکیت کمک می‌کند. مترجم) که باید آن را بعد از درآوردن بلبرینگ اول بیرون بیاورید.

اگر بیرینگ‌کش ندارید، می‌توانید از یک میله ضخیم فلزی استفاده کنید. (به‌اندازه کافی نازک باشد که بتواند داخل ورودی بلبرینگ که معمولاً محور از آن رد می‌شود، شود) بلبرینگ را از سمت مخالف وارد شدن میله گرفته و به نرمی با یک چکش به میله ضربه بزنید. البته این کار ممکن است به بلبرینگ‌ها آسیب برساند و باید خیلی مراقب باشید.

 

اموزش تمیز کردن بلبرینگ‌ها در آنلاین اسکیت

عمده چرک و آلودگی و دوده را از بلبرینگ بزدایید. این کار را به نرمی انجام دهید تا وارد شدن آلودگی به بلبرینگ جلوگیری کنید. به‌آرامی بلبرینگ را با یکپارچه تمیز یا حوله کاغذی بمالید تا آلودگی که دیده می‌شود را پاک‌کنید.

اگر دوده خیلی بد و زیاد است، از مقدار مناسب حلال استفاده کنید تا از میان ماده کثیف راه پیدا کنید.

یک محلول شوینده تهیه کنید. از یک سطل یا قدح تمیز استفاده کنید، آن را با استون یا محلول پاک‌کننده گریس پرکنید. الکل معدنی (mineral spirits) یا الکل نیز به‌خوبی جوابگو است و همچنین نسبتاً ارزان است، همچنین نسبت به برخی تمیزکننده‌ها زننده نیست. سطل یا قدح را تا حدی پرکنید که بلبرینگ‌ها در آن غوطه‌ور شوند.

اگر می‌خواهید از استون استفاده کنید، پوشیدن دستکش را فراموش نکنید. چون این محلول خیلی قوی است. توجه کنید که همه استفاده از استون را توصیه نمی‌کنند و شما می‌توانید یک محلول ملایم‌تر انتخاب کنید. هنگام کار با استون دستکش بپوشید.
اگر از یک شوینده ملایم‌تر مانند الکل معدنی استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد مدت طولانی‌تری برای تمیز کردن بلبرینگ‌ها صبر کنید.

قفسه بلبرینگ

قفسه یا نگهدارنده ساچمه ها در بلبرینگ انواع مختلفی دارد . بر اساس نوع کاربرد از انواع بلبرینگ قفسه برنجی یا بلبرینگ قفسه فیبری استفاده میگردد. جالب است بدانید نوع قفسه بلبرینگ اثر مستقیم بر میزان عمر بلبرینگ میتواند داشته باشد. آنلاین اسکیت در این مقاله به معرفی جنس انواع قفسه هایی که درتولید انواع بلبرینگ استفاده میشود میپردازد.

برای مشاهده مقالات مربوط به علت زاویه دار شدن زانو در اسکیت اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست