اسکیت رولر یا غلطکی

محبوبت زیادی بین نوجوانان و جوانان دارد. آنلاین اسکیت در این مطلب سعی دارد تا ابعاد استاندارد زمین انواع مختلف رشته‌های این نوع اسکیت را بررسی کند.

از آنجایی که بحث در مورد نوع و اندازه زمین اسکیت رولر می‌تواند بسیار متنوع باشد، در اینجا به انواع پرطرفدار و مشهور این رشته‌ها و ابعاد استاندارد زمین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

برای زمین ‌هاکی رولر سه اندازه استاندارد وجود دارد:

اسکیت رولر دربی
انواع اسکیت رولر(غلتکی)
اسکیت رولر درون خطی
اسکیت رولر درون خطی روی کاشی‌های ورزشی، چوب، آسفالت یا سیمان بازی می‌شود.

در آنلاین اسکیت اندازه توصیه شده برای زمین بازی سنگی، 25 متر در 50 متر است، اما ابعاد سطح آن می‌تواند بین 40 تا 60 متر طول و 20 تا 30 متر عرض متفاوت باشد. نسبت عرض به طول در زمین بازی این رشته 1: 2 است.

یک خط قرمز با پنج سانتی‌متر عرض، منطقه مدافع و منطقه حمله را از هم جدا می‌کند. هیچ نشانه خط دیگری برای اسکیت درون خطی رولر لازم نیست.

زمین بازی با دیوار یا تخته‌های فایبرگلاس احاطه می‌شود که معمولا از سطح زمین 101 تا 121 سانتی‌متر ارتفاع دارد، ارتفاع توصیه شده برای دیوار‌های اطراف زمین 107 سانتی‌متر است. این دیوارها دارای گوشه‌هایی گرد با شعاع 5 متر هستند.

اسکیت رولر هنری چه جور ورزشی؟

اسکیت رولر هنری یک ورزش سرگرم کننده و بی‌خطر است که در سراسر جهان انجام می‌شود. در اسکیت رولر هنری چهار رشته وجود دارد:

اسکیت آزاد
اسکیت رقص
اسکیت دقیق
اسکیت بازی

دامنه زمین اسکیت رولر هنری، از 2500 متر مربع تا 12،000 متر مربع، بسته به نوع رشته از نظر اندازه متفاوت است. متوسط سطح اسکیت این زمین‌ها، حدود 23 متر عرض و 45 متر طول است. حداقل اندازه یک سطح اسکیت برای مسابقات قهرمانی جهان 25 در 50 است.

کف زمین اسکیت رولر هنری از چوب سخت، غلتک (تخته ذرات با چگالی بالا)، کاشی‌های بتونی و مدولار ساخته می‌شود.

آشنایی با اسکیت سرعت با آنلاین اسکیت

در اسکیت سرعت دو رشته وجود دارد:
مسابقه داخل سالن: در این رشته، زمین بازی بیضی است با دو خم متقارن که شعاع مشابه دارند، طول مسیر نیز 200 متر است. لبه داخلی با یک خط سفید 5 سانتی‌متر مشخص شده است. عرض پیست به طول 6 متر است و از حصار دور پیست تا این خط سفید اندازه گیری می‌شود.

 

 

طول کناره‌های بیضی 57.84٪ از کل طول مسیر است و طول خم‌ها باید 45٪ از کل طول مسیر را دربرگیرند.

این مسیر توسط نرده‌های پلی کربنات ، به طول 120 سانتی‌متر محصور شده است. این مسیر همچنین دارای یک صفحه محافظ به طول 20 و عرض 3 سانتی‌متر می‌باشد، که به فاصله 2 سانتی‌متر از زمین قرار دارد.

خط پایان 8 متر قبل از شروع خم است و با خط سفیدی که 5 سانتی‌متر عرض دارد، مشخص شده است.مسابقه جاده‌ای: این مسابقات بر روی سطوح مختلف اجرا می‌شود.

حداقل فاصله برای یک مسابقه جاده‌ای 240 متر است که باید دارای حداقل 8 متر عرض باشد.مسیر جاده باز سطح یکنواخت صاف و بدون شکاف است. همچنین در نقاطی که داور اصلی آن‌ها را خطرناک می‌داند، دستگاه‌های ایمنی نصب شده‌اند.

مسیر جاده بسته شامل یک مدار بسته می‌باشد که در آن اسکیت بازان یک بار دیگر با توجه به فاصله رویداد را پوشش می‌دهند. طول دوره حداقل 400 و حاکثر 600 متر است.

هاکی اسکیت رولر

هاکی رولر که به عنوان ‌هاکی روی زمین شناخته می‌شود، برخلاف ‌هاکی درون خطی که از اسکیت‌های درون خط استفاده می‌کند با استفاده از اسکیت‌های رولر سنتی بازی می‌شود. مسابقات در غرفه‌های سرپوشیده یا خارج از سالن انجام می‌شود.

زمین این نوع‌ هاکی، از سطح چوبی صیقلی برخوردار است، هر نوع مواد صافی که بدون ساینده و بدون لغزش باشد، مانند سیمان تصفیه شده، می‌تواند برای ساخت آن مورد استفاده قرار گیرد.برای زمین ‌هاکی رولر سه اندازه استاندارد وجود دارد:
حداقل 34 متر در 17 متر

میانگین 40 متر در 20 متر

حداکثر 44 متر در 22 متر

یا هر اندازه‌ای که بین حداقل و حداکثر مقادیر دارای نسبت طول به عرض آن، 2: 1 باشد.
سطح زمین ‌هاکی رولر، از همه طرف با حصاری که دارای یک متر ارتفاع و چهار گوشه‌ی نیمه مدور، با شعاع بین یک تا 3 متر است، محصور شده است.

در آنلاین اسکیت با رولر دربی آشنا شوید

زمین اسکیت دربی که در آن شرکت کننده‌ها خلاف جهت عقربه‌های ساعت، دور میدانی بیضی شکل مسابقه می‌دهند. دارای سطح جلا داده شده یا رنگ شده است که از بتن یا چوب ساخته می‌شود. مسیر شامل طول 26.82 متر تا 32.92 متر و عرض 16.76 تا 22.86 متر می‌باشد.

حصار‌های دور مسیر 0.64متر تا 5سانتی‌متر ارتفاع دارند و برای اسکیت بازها به راحتی قابل مشاهده هستند. عرض خط مرزی نیز 2.54 سانتی‌متر تا 7.5 سانتی‌متر است.

برای مشاهده مقالات مربوط به اصول ایمنی در اسکیت اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست