اسکیت و رشته فری استایل

آنلاین اسکیت یکی از جدیدترین رشته های ورزش هیجان انگیز و دیدنی اسکیت را برای شما به اشتراک می گذارد، اسکیت فری استایل طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

این ورزش مفرح و هیجان انگیز است که در سراسر دنیا محبوبیت زیادی پیدا کرده است و چند سالی است که در کشور ایران نیز ورزشکارانی به سمت آن رفته اند.

توضیح تاریخچه اسکیت فری استایل در آنلاین اسکیت

یکی از جدیدترین و خاص ترین رشته های اسکیت، فری استایل نام دارد که در آن حرکات نمایشی با کمک موانع صورت می‌ گیرد. این رشته بسیار مهیج و مفرح می باشد که در رقابت های ورزشی جایگاه به خصوصی پیدا کرده است.

تاریخچه انجام این نوع اسکیت را می ‌توان به حدود سال 1994 در کشور فرانسه دانست. به گونه ای که در سال 2000 انجمن جهانی اسکیت مارپیچ به طور رسمی شروع به کار نمود و با این حال اولین دوره مسابقات جهانی این رشته در سال 2003 برگزار شد. در سطح کشور ایران نیز در همایش 18 خرداد 1383 برای اولین بار فری استایل معرفی گردید.

آنلاین اسکیت شاخه‌های اسکیت فری استایل را معرفی میکند

این رشته از 5 شاخه متمایز تشکیل شده است که در هر کدام از آنها تفاوت هایی دیده می شود.

شاخه اسپید اسلالوم

در شاخه اسپید اسلالوم شرکت کنندگان باید از میان 20 مانع که با فاصله 80 سانتی متری چیده شده است، در کمترین زمان ممکن با یک پا و به صورت مارپیچ عبور نمایند. در زمین این شاخه باید فضای کافی برای ایستادن و یا برگشتن بازیکن در نظر گرفته شود.

شاخه اسلاید

شاخه اسلاید که یکی دیگر از شاخه های اسکیت فری استایل است، شامل ترمز گرفتن در این محدوده می شود که به تکنیک زیبایی اصلاح و طول اسلاید کشیده شده امتیاز داده خواهد شد. در این ورزش بازیکنان باید در محدوده ای که انتخاب شده و معمولا 5 متر است سر خوردن خود را انجام دهند.

آیا تا بحال اسم فری جامپ را شنیده آید آنلاین اسکیت برای شما رشته ی فری جامپ را برای شما توضیح می دهد
شاخه فری جامپ نیز به گونه ای است که شرکت کنندگان باید از روی یک میله در فضای سربسته پرش کنند و اندازه زمین اسکیت در این مسابقه 42 در 10 متر است. شاخه های جامپ نیز پرش از روی یک میله با استفاده از رمپ در فضای روباز می باشد.

اسکیت فری استایل بتل

رشته دیگری از اسکیت فری استایل بتل است که در این رشته بازیکنان در گروه های 3 یا 4تایی دسته بندی می شوند و در نهایت با هم رقابت می کنند. این گروه ها دارای چند اجرا هستند تا افراد رقیب های خود را با حرکات و تکنیک های مختلف پشت سر بگذارند.

موانع در این ورزش به صورت 4 ردیف در زمین مسابقه قرار گرفته است؛ با این وجود دقت داشته باشید انتخاب گروه ها بر اساس رنکینگ جهانی صورت می‌ گیرد و کسانی که رنک نداشته باشند باید در انتهای گروه قرار بگیرند.

هنگام اجرای مسابقات به محض اینکه بازیکنان به اولین مانع وارد شود، تایم زده شده و هر بازیکن تنها 30 ثانیه فرصت اجرا دارد. برای گرم کردن بازیکنان در هر گروه یک تا پنج دقیقه فرصت داده می شود و قبل از هر راندمان بازیکنان باید تا اعلام نام خود توسط مجری صبر نمایند.

 

 

 

توجه داشته باشید در این رشته لازم نیست که از همه موانع استفاده شود بلکه بازیکنان مجاز هستند تا هر حرکت و مهارتی که می‌ خواهند را انجام دهند و جالب است بدانید اجرای رقص پا در این رشته به بازیکنان امتیاز بیشتری خواهد داد.

معرفی قوانین اسکیت فری استایل کلاسیک در آنلاین اسکیت

قوانین اسکیت فری استایل نیز مانند دیگر رشته های این ورزش باید رعایت شود که در این بین هر ساله نیز تغییراتی در این قوانین منصوب شده دیده می شود.

توجه داشته باشید جدیدترین قوانین اسکیت فری استایل که در سال 2018 تایید شده است به گونه ای است که بازیکنان باید از قبل موزیک خود را انتخاب کنند و آن را برای مسئول برگزاری مسابقات ارسال نمایند. این موزیک باید بین یک دقیقه و چهل و پنج ثانیه تا 2 دقیقه باشد و همچنین باید در زمان شروع نمایش بازیکن با زمان پخش موزیک مربوط باشد.

همچنین دقت داشته باشید حرکات چرخشی در این ورزش نیز می تواند در دو لبه داخلی و خارجی در جهت عقب و جلو انجام شود که در اینجا هر کدام از این کارها نسبت به سختی که دارد امتیاز داده می شود.

لازم است بدانید در این رشته کلاسیک موانع به صورت 3 ردیف در زمین مسابقه قرار می گیرند و کوچکترین اندازه موانعی که روی زمین قرار دارد 50 سانتی متر با ابعاد 20 عدد است و بعد از آن موانع 80 سانتی متری با تعداد 20 عدد و سپس موانع 120 سانتی متری با 14 عدد و در آخر نیز 10 مانع با فاصله 80 سانتی متری قرار می گیرد.

در این رشته هر بازیکن فقط یک مرتبه خواهد توانست اجرای خود را برگزار کند.

کفش مخصوص اسکیت فری استایل

با وجود اینکه رشته ورزشی اسکیت دارای شاخه های متعددی است، طبیعتا برای هر کدام از آنها کفش مخصوصی وجود دارد. در این بین کفش رشته اسکیت فری استایل باید به گونه‌ای باشد که دارای بدنه و بست های محکمی باشد تا مچ پا را حمایت نمایند.

چرخ های این کفش اسکیت 72 میلیمتر تا 76 یا 80 میلیمتر است، با این وجود طبیعتا هر چه چرخ اندازه کوچکتری داشته باشد قدرت مانور، بیشتر می باشد.

توجه داشته باشید در بعضی از کفش‌ ها، فریم استیل سیستم راکر است و در بعضی دیگر 2 چرخ وسط 4 میلیمتر بزرگتر از چرخ های اطراف است که موجب می‌شود کفش حالت الاکلنگی پیدا کند و این امر قدرت مانور را بیشتر می نماید که به این سیستم آرایش راکر گفته می شود.

پیست و زمین اسکیت فری استایل

برای اینکه اسکیت فری استایل به نحو احسن صورت گیرد طبیعتا لازم است که در زمین و پیست اسکیت مشخص شده خود باشد.

دقت داشته باشید این رشته دارای زمین مشخص با ابعاد معین است که معمولا 12 متر است و با وجود اینکه گفته شد این ورزش دارای شاخه های متعددی است از موانع گوناگونی نیز در این زمینه ها استفاده می شود.

جهت اطلاعات بیشتر با مجموعه ی آنلاین اسکیت همراه باشید یا با شماره درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

برای مشاهده مقالات مربوط به شروع رشته اگرسیو اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست