با انواع کفپوش اسکیت در آنلاین اسکیت آشنا شوید

بهترین کفپوش اسکیت که آخرین تکنولوژی آن است و بسیار ارزان نیز هست را بشناسید.

اسکیت، نوعی ورزش بسیار جذاب و مهیج بوده و در فضاهای سالنی یا فضاهای باز تعبیه شده در پارک‌ها و مجموعه‌های تفریحی قابل اجراست اسکیت، به خودی خود از نوعی کفش که در بخش زیرین آن، ریلی شامل چند عدد چرخ ژله‌ای است، تشکیل شده و به دلیل ساختار خاص چرخ‌های آن، باید بر روی سطوح کاملا صاف و یکدست به کار رود.

در غیر اینصورت، به مرور زمان، چرخ‌ها دچار خوردگی شده و دیگر قابل استفاده نخواهند بود. اگر شما نیز در فکر ساخت زمین اسکیت برای استفاده ورزشکاران این رشته هستید، باید از کفپوش زمین اسکیت برای کف فضای مورد نظر خود استفاده کنید.

در همین راستا، آنلاین اسکیت در ادامه این مطلب، انواع کفپوش زمین اسکیت را برای شما عزیزان معرفی کرده و خصوصیات و ویژگی‌های هر یک را مورد بررسی قرار می‌دهد. با آنلاین اسکیت همراه باشید. همچنین در انتها جدیدترین مدل کفپوش که برای اولین بار در ایران عرضه شده است را در آنلاین اسکیت مورد بررسی قرار میدهیم.

معرفی انواع کفپوش زمین اسکیت در آنلاین اسکیت

ساخت زمین اسکیت

اولین موضوع در ساخت یک پیست اسکیت عالی و مناسب، انتخاب کفپوش متناسب با کفش اسکیت و این ورزش است. در ورزش اسکیت، ورزشکار با پا زدن، نیروی حرکتی خود را به چرخ‌ها وارد کرده و موجب حرکت آنها می‌شود.

اگر چرخ‌ها ساختار بسیار سفت و سختی داشته باشند (اسکیت استخوانی)، حرکت را دچار مشکل کرده و حرکت آنها نیز بسیار پر سر و صدا خواهد بود. در مقابل، اسکیت‌های ژله‌ای (که چرخ‌های آن نیم ژله یا تمام ژله‌ای باشند) حرکت بسیار نرم و روان‌تری دارند.

حال اگر اسکیت‌های ژله‌ای را در محیط‌های غیر حرفه‌ای که کف آنها دارای ساختار متناسب با اسکیت نیست به کار برید، به مرور زمان، ساییده شده و از بین می‌روند. بنابراین سالن‌های اسکیت باید دارای کفپوش زمین اسکیت باشند تا علاوه بر حفاظت از چرخ اسکیت، امکان حرکت آسان و ایمن را نیز برای ورزشکاران فراهم آورند.

اما کدام یک از انواع کفپوش‌ها، برای زمین اسکیت مناسب‌ترند؟ به منظور انتخاب بهترین گزینه برای ساخت پیست اسکیت، درک ویژگی‌های هر نوع کفپوش بسیار مهم است. مجموعه آنلاین اسکیت نیز در ادامه، برخی از اصلی‌ترین انواع کفپوش زمین اسکیت را برای شما معرفی می‌کند:

کفپوش بتنی

کفپوش بتنی، ارزان قیمت‌ترین نوع کفپوش مناسب برای ساخت زمین اسکیت است که نصب آن نیز به سادگی انجام می‌شود. تنها نکته‌ای که در هنگام اجرای این کفپوش باید مد نظر قرار دهید، این است که بتن، به صورت یکدست و یکنواخت و به ضخامت خاصی (حدود 1.4 اینچ) بر روی سطح ریخته شود.

نکته قابل توجه درباره کفپوش‌های بتنی آن است که این نوع کفپوش، برای اجرای تمرین‌های خاص اسکیت بازهای حرفه‌ای بسیار مناسب‌تر از تمرینات افراد مبتدی است.

ساخت زمین اسکیت

از طرفی، با اجرای این کفپوش، شما باید همواره سطح لغزندگی و صافی خاصی را حفظ کنید تا از ایمنی حرکت ورزشکاران اطمینان حاصل شود. بنابراین باید به طور منظم، تعمیر و نگهداری سطح را انجام دهید. بهتر است کفپوش بتنی را پس از اجرا، با رنگ‌های مخصوص بتن رنگ آمیزی کنید.

این امر به خودی خود، به کاهش احتمال خرابی و ساییدگی بتن کمک می‌کند. البته شما همچنان باید از قدرت جذب قطرات عرق قطرات کوچک آب بر روی کفپوش اطمینان حاصل کنید. چرا که خیس بودن کفپوش، خطر لغزش و افتادن ورزشکاران را بسیار بالا می‌برد.

کاشی‌های لاستیکی بهم پیوسته

این نوع کفپوش از پلی پروپیلن ساخته شده و به صورت تکه‌های کوچک در ابعاد با اندازه 304.8 * 304.8 * 12.2 میلی متر و در رنگ بندی‌های گوناگون و متنوع در بازار وجود دارند. این نوع کفپوش، نه تنها برای ساخت زمین اسکیت، بلکه برای زمین بسکتبال، والیبال و بدمینتون نیز مناسب‌اند.

روند ساخت و مونتاژ این کفپوش‌ها بسیار آسان و سریع است. برای این کار کافی است تا با استفاده از چکش، اتصالات قطعات را بر روی کف زمین مستحکم کنید. بنابراین هیچگونه نیازی به میخ یا انواع چسب نیز نخواهید داشت. به این ترتیب، نصب این کفپوش‌ها در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود. با آنلاین اسکیت همراه باشید.

کاشی‌های لاستیکی بهم پیوسته ی آنلاین اسکیت

سطح این نوع کفپوش، دارای منافذی است که موجب می‌شود تا عملکرد سطح در فصل گرما و سرما، در بهترین حالت خود باشد. به عبارت بهتر، در هوای آفتابی باشد، وجود این حفره‌ها به دفع گرما و در هوای بارانی نیز به عدم خیس شدن و لغزندگی سطح کمک می‌کند.

 

 

 

نقطه قوت این محصول آن است که بدون بو و ضد آب بوده و از مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده است. بنابراین شامل هیچگونه فلزات سمی سنگین نیست و عمر مفید آن تا 10 سال پیش بینی می‌شود. طبیعی است که رنگ بندی جذاب این نوع کفپوش، آن را برای ساخت زمین اسکیت با طراحی رنگارنگ و ایمن برای کودکان و افراد مبتدی در ورزش اسکیت است.

کفپوش اسکیت ورساکورت

کفپوش زمین اسکیت ورساکورت نیز یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای ساخت زمین است. اما از نظر خصوصیات سطح، چسبندگی بالا و زبری لازم را نداشته و به همین دلیل نیز برای اسکیت بازهای مبتدی، چندان مناسب نیست.

کفپوش اسکیت ورساکورت

بسیاری از ورزشکارانی که بر روی این قبیل کفپوش‌ها تمرین کرده‌اند، ادعا دارند که این کفپوش، مانع رسیدن آنها به سرعت مطلوب می‌شود.

کفپوش اسکیت بتومکس آنلاین اسکیت

بتومکس، نوعی کفپوش است که بدون استفاده از موم یا وکس، بر روی کف اعمال شده و علاوه بر ظاهری صاف و صیقلی، عملکرد و دوام بسیار مناسبی نیز دارد. شما می‌توانید این نوع کفپوش را پس از آماده سازی سطوح بتنی، بر روی آنها اعمال کنید و از آن به عنوان کفپوش اسکیت نیز استفاده کنید.

احتمالا برای شما نیز این سوال به وجود می‌آید که آیا کفپوش بتومکس، به دلیل صیقلی بودن دچار لغزندگی نمی‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید به این نکته اشاره کنیم که کفپوش‌های بتومکس، از نظر ظاهری، همانند شیشه، صاف و یکدست به نظر می‌رسند اما تا زمانی که تمیز و خشک باشند، کاملا ایمن هستند.

به علاوه این نوع کفپوش، نسبت به بسیاری دیگر از کفپوش‌های رایج، لغزندگی کمتری داشته و به همین دلیل نیز برای ساخت زمین اسکیت مناسب‌اند. کفپوش بتومکس، دوام و مقاومت بالایی دارد.

اما برای حفظ درخشش و زیبایی ظاهری آنها، باید نکاتی همچون تعمیر و نگهداری بخش‌های آسیب دیده در اولین فرصت، پاکیزه نگه داشتن سطح در مقابل گرد و غبار، مایعات، مواد شیمیایی و غیره را رعایت کنید.

همچنین اگر به مرور زمان و به دلیل ساییدگی بیش از حد، شفافیت کفپوش شما کاهش یابد، می‌توانید با ریختن تنها یک لایه ماده اولیه، کفپوش خود را ترمیم کنید.

برخی از مهم‌ترین مزایای کفپوش بتومکس نیز عبارتند از:

مقرون به صرفه (هزینه اجرای آنها در ابتدا ممکن است نسبت به دیگر انواع کفپوش بیشتر باشد اما به دلیل عمر مفید طولانی‌تری که دارند، در دراز مدت، مقرون به صرفه‌ترند)

عدم نیازی به تعویض

امکان اجرا در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و طرح‌ها
نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر و طول عمر بیشتر
مقاوم در برابر مسائل انتقال رطوبت
بازتاب پذیری نور بالا (برای ساختمان‌هایی که می‌خواهند تصویری روشن، چشمگیر و خاص ارائه دهند)
صرفه جویی در مصرف انرژی با کاهش نیاز به نور مصنوعی
اجرای بتومکس به عنوان کفپوش زمین اسکیت

شرکت آنلاین اسکیت اولین و تنها شرکت ارائه دهنده خدمات کفپوش بتومکس در سالن‌های اسکیت و محیط‌های ورزشی است. اگر شما نیز در فکر اجرای کفپوشی زیبا، بادوام، با ماندگاری و کیفیت بالا هستید، می‌توانید از خدمات شرکت منیب برای استفاده از بتومکس به عنوان کفپوش اسکیت در طرح و رنگ دلخواه خود بپردازید.

برای مشاهده مقالات مربوط به ترمز اسکیت اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست