روش از بین بردن بوی بد اسکیت

در آنلاین اسکیت یاد بگیرید چه گونه بوی بد کفش اسکیت با چند روش ساده خانگی از بین ببرید.
بوی بد کفش های ورزشی از جمله کفش های اسکیت یکی از شکایات اصلی ورزشکاران در محیط های ورزشی می باشد. بوی نامطبوع کفش های اسکیت به دلیل بسته بودن کفش و نبود راهی به منظور عبور و مرور هوا از آزار دهنده ترین مشکلات موجود در این ورزش می باشد.

راه های بسیار متفاوت سخت و آسانی به منظور برطرف ساختن این مشکل وجود دارد که احتیاج به کمی مداومت و بردباری دارد. بسیاری از روش های از بین بردن بوی نامطبوع کفش اسکیت، مشابه سایر کفش های ورزشی و کتانی بوده که آنلاین اسکیت در ادامه شما را با آن ها آشنا خواهد کرد.

بوی نامطبوع پا و کفش های اسکیت

بوی بد پا در هر شرایطی به ویژه پس از یک ورزش سنگین، مشکلی بسیار مشمئز کننده بوده که اطرافیان را بسیار آزرده خاطر می نماید.

علت این بوی نامطبوع، بسته بودن فضای کفش و نبود راهی به منظور تهویه آن می باشد. پنجه یکی از اعضای اصلی بدن انسان است که تمامی وزن را تحمل نموده و خم به ابرو نمی آورد؛ متاسفانه اکثر افراد در حق این عضو زحمتکش اجحاف نموده و سلامتی و نظافت آن را نادیده می گیرند.

قرار گیری پا در کفش های بسته مانند کفش های کتانی و یا کفش های اسکیت منجر به عرق کردن و ایجاد یک فضای گرم و محبوب برای تولید مثل و رشد باکتری های مضر و بد بوی پا می گردد. اینکه چه میزان بوی نامطبوع آزار دهنده باشد، در هر شخص بسته به میزان عرق کردن و مدت محصور بودن پا در کفش دارد.

بوی بد کفش اسکیت

رعایت بهداشت پا

قبل از ارائه هر متودی باید توجه داشته باشیم که رعایت بهداشت از هر امری واجب تر بوده و به شدت در کاهش بوی نامطبوع پا موثر می باشد. شستشوی روزانه جوراب ها و پاها به شکل اصولی با صابون و انواع دیگر شوینده ها و قرار دادن کفش ها در فضای باز به مدت حداقل 12 ساعت در از بین بردن بوی نامطبوع کفش های اسکیت و سایر کفش های ورزشی بسیار مفید و کارآمد می باشد.

لازم به ذکر است بوی نامطبوع ایجاد شده در کفش های ورزشی مانند کفش اسکیت به دلیل بوی پاها ایجاد می گردد و اگر به دنبال راهی جهت کاهش یا از بین بردن بوی پاها نباشیم، کفش های اسکیت پس از هر مرتبه بوزدایی مجددا بو گرفته و ما را آزرده خاطر خواهند نمود.

صابون یکی از بهترین و مناسب ترین مواد شوینده به منظور برطرف کردن بوی بد پا می باشد.

اموزش چند نکته اساسی در کاهش بوی بد کفش اسکیت در آنلاین اسکیت

توجه داشته باشیم شستشوی صحیح پا به ویژه میان انگشتان به شدت و سرعت باکتری ها را نابود کرده و درد عضلات پنجه را نیز تسکین می بخشد.

خشک بودن پاها، جوراب ها و کفش ها نیز یک عامل بسیار مهم در جهت کاهش بوی نامطبوع پا است. خیسی بویژه میان انگشتان پا فضایی بسیار لذت بخش به منظور رشد باکتری ها و قارچ های بین انگشتی می باشد؛ بنابراین از پوشیدن جوراب و کفش نیمه خشک اجتناب نمایید.

فراموش نکنیم استراحت کفش ها مسئله بسیار مهمی بوده و حتما باید پس از یک تمرین ورزشی کفش های اسکیت خود را در فضای بازی خارج از ساک ورزشی و یا جا کفشی به مدت 24 ساعت قرار دهید تا جریان هوا، باکتری ها را از بین ببرد.

 

 

 

 

نکته بعدی انتخاب یک کفش مناسب و با کیفیت است. باید بدانیم هر جنس کفشی برای اسکیت کردن مناسب نمی باشد؛ با توجه به افزایش آمار اجناس فیک و بی کیفیت در بازار وودی مارکت توصیه می کند حتما کفش اسکیت با کیفیت و اورجینال تهیه نموده و از پوشیدن کفش های تقلبی که ساختار غیر اصولی داشته و ایجاد بوی نامطبوع می نمایند پرهیز نمایید.

یکی از اشتباه ترین کارهای ممکن هنگام ورزش به ویژه اسکیت کردن، خودداری از پوشیدن جوراب است، باید بدانیم پوشیدن جوراب های نخی با جنس مرغوب در کاهش عرق کردن پا بسیار تاثیر گذار است.

راهکارهای خانگی از بین بردن بوی بد کفش اسکیت

جوش شیرین یکی از ترکیبات طبیعی به منظور کاهش بوی نامطبوع کفش های اسکیت است. جوش شیرین در کاهش بوی نامطبوع کفش های اسکیت معجزه کرده و باکتری های داخل آن را از بین می برد.

کفش های اسکیت به دلیل ساختار حفره ای و بسته ای که دارند بیشتر مستعد بو گرفتن بوده و نیاز به اسپری سرکه دارند. اسپری سرکه بوی نامطبوع کفش های اسکیت را کاهش می دهد، اما باید توجه داشت کفش ها پس از اسپری باید 30 الی 40 دقیقه در هوای آزاد قرار بگیرند تا کاملا خشک شوند.

استفاده از ترکیبات گیاهی در بوزدایی کفش های اسکیت مانند برگ نعناع، برگ گل رز، پوست پرتقال و برگ شمعدانی نیز روشی بسیار موثر است.
سرما و دمای انجماد یکی از راه های کشتن باکتری ها و کاهش بوی نامطبوع کفش های اسکیت و کتانی است، بدین منظور کفش ها را در یک کیسه زیپ دار گذاشته و یک شب در فریزر قرار دهید.

نمک معجزه گندزدایی و باکتری کشی بوده و می تواند بوی نامطبوع پاها و کفش ها را بسیار زیاد کاهش دهد.
پودر تالک به منظور کاهش بوی نامطبوع کفش های اسکیت از طریق کاهش تعریق پا ترکیبی بسیار موثر است.

بوی بد کفش اسکیت_4

ترکیبات شیمیایی و گیاهی موثر در کاهش بوی نامطبوع کفش اسکیت

استفاده از ترکیبات شیمیایی بوگیر پا در برندهای متفاوت بسیار ایده خوبی بوده و قابل تهیه از تمامی داروخانه ها می باشند.
بسته ژل سیلیکون می تواند بوی بد کفش ها را مرتفع نماید.
ذغال ترکیبی بسیار معجزه آسا در جذب سموم و باکتری هاست که می تواند با جذب باکتری های کفش، بوی آن را کاهش دهد؛ به این منظور می توان چند قطعه ذغال را داخل یک تکه نایلون پیچیده و در کفش های کتانی یا اسکیت قرار دهیم.

پس از یک تمرین ورزشی و اسکیت سواری، پاهای خود را با محلول جوش شیرین، نمک، سرکه سفید و صابون شستشو دهید تا بوی بد آن از بین رفته و این بو مجددا به کفش ها بازنگردد.

فراموش نکنیم ساقه گیاه اسطوخودوس نیز از ترکیبات موثر در کاهش بوی نامطبوع کفش های اسکیت و کتانی است. قرار دادن چند ساقه از این گیاه در قسمت پنجه کفش به مدت یک شبانه روز در فضای آزاد تا حد زیادی بوی نامطبوع را کاهش می دهد.

نشاسته در کاهش بوی نامطبوع کفش های اسکیت تاثیر داشته و با قدرت جذب رطوبت کفش بوی آن را بهبود می بخشد.

توجه داشته باشیم استفاده از تمامی روش های مذکور باید ادامه دار و طولانی بوده و حداقل دو بار در هفته انجام گیرد تا بوی نامطبوع کفش های اسکیت از بین برود.

جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در آنلاین اسکیت تماس بگیرید.

 برای مشاهده مقالات مربوط به رشته اینلاین اسکیت اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست