علت زاویه دار شدن زانو در اسکیت

زاویه دار شدن زانو در اسکیت میان افرادی که چه به صورت حرفه ای و چه در سطح آماتور، این ورزش محبوب را انجام می دهند یکی از بیماری های شایع می باشد؛ به همین دلیل ، آنلاین اسکیت به شما توصیه میکند آموزش اسکیت حتما زیر نظر مربیان حرفه‌ای انجام گیرد.

نعمت سلامتی یکی از دارایی های انسان است که تا آن را از دست ندهد و دچار بیماری های مختلف نشود، قدرت وجود آن را درک نخواهد کرد.

به طور کلی هدف از انجام هر گونه ورزش و فعالیت بدنی، ارتقاء سطح توانایی فیزیکی و حفظ سلامتی می باشد، اما خیلی از اوقات پیش خواهد آمد که به دلیل انجام اشتباه حرکات ورزشی، دچار بیماری و آسیب های جدی می شویم. باید قبل از شروع هر نوع ورزشی آن هم به طور حرفه‌ای، نحوه ی صحیح انجام آن ورزش را از مربیان با تجربه فرا گرفت تا از این آسیب های جدی جلوگیری شود.

دلیل زاویه دار شدن زانو در هنگام اسکیت سواری چیست؟ آنلاین اسکیت شما را با آنها آشنا میکند.ورزش اسکیت یکی از ورزش های محبوبی می باشد که هم به صورت تابستانی در سطح خیابان های شهر شاهد آن هستیم و هم به صورت زمستانی در کوهستان ها انجام پذیر می باشد.

هر دو سبک اسکیت سواری در میان جوانان و نوجوانان از محبوبیت بسیار بالایی نسبت به سایر ورزش ها برخوردار می باشد، اما هر دو ورزش مستلزم رعایت اصول و قوانینی می باشد که در یک جمله‌ی کاملا ساده می‌توان آن را خلاصه کرد:

ایستادن صحیح.

نحوه‌ی ایستادن و گاهی راه رفتن با کفش اسکیت بسیار مهم می باشد.

به هیچ عنوان نباید به مدت طولانی، پاهای ورزشکار در حالت خم شده و زاویه دار باقی بماند. عدم رعایت زاویه‌ی درست زانو در هنگام ورزش اسکیت منجر به بیماری والگوس و بیماری واروس خواهد شد.با آنلاین اسکیت همراه باشید.

زاویه دار شدن زانو در اسکیت و بیماری والگوس

همانطور که قبلا هم بیان کردیم، ورزش اشتباه منجر به بیماری و آسیب‌های جبران ناپذیری خواهد شد. یکی از عوارضی که در اسکیت سواری به دلیل ایستادن ناصحیح با آن مواجه خواهیم شد، بیماری والگوس می باشد؛ در واقع بیماری والگوس بر اثر ایستادن ناصحیح و طولانی مدت ایجاد می شود.

نشانه های ظاهری این بیماری زاویه دار شدن زانو به سمت داخل می باشد و مفاصل ساق به سمت بیرون متمایل می شوند که در این حالت دو سر زانو کاملا بهم نزدیک شده و چسبیده اند.

 

 

زاویه دار شدن زانو در اسکیت و بیماری واروس

بیماری واروس همانند بیماری والگوس می باشد، با این تفاوت که در این عارضه زانوها از هم فاصله گرفته و به سمت خارج زاویه خواهند گرفت.

در این عارضه و آسیب، ساق‌های دو پا به حالت کاملا شیب دار قرار خواهند گرفت، البته این عوارض به طور ناگهانی ایجاد نخواهند شد و به مرور زمان زانو ها به این حالت شکل می‌گیرند. اگر در مراحل اولیه متوجه بیماری شوید، در بدبینانه ترین حالت اگر موفق به درمان نشوید، با کمک پزشک از پیشرفت آن جلوگیری خواهد شد.

معرفی دو بیماری دیگر به دلیل اسکیت نادرست درانلاین اسکیت

به غیر از زاویه دار شدن زانو، دو بیماری دیگر نیز وجود دارد که به علت ندانستن قواعد صحیح اسکیت پیش خواهد آمد: بیماری دورسی فلکشن و اورژن.که هر دو بیماری مربوط به قسمت کف و پاشنه‌ی پا می باشد که آسیب های جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

بیماری اورژن سبب حرکت مچ پا به سمت قسمت خارجی پا خواهد شد که در نهایت منجر به قوس برداشتن استخوان ظریف پشت پا خواهد شد و عارضه ی مشابه آن، دورسی فلکشن که به جابه جایی قسمت پشت پا به سمت قسمت جلویی ساق گفته می شود که سر منشاء تمام این عارضه ها و آسیب ها به دلیل اسکیت کردن اشتباه و داشتن استایل غلط در هنگام ورزش می باشد.

آشنایی با اصول استفاده‌ی صحیح از اسکیت

بیماری هایی که به شرح آن پرداختیم، اکثر اسکیت سواران چه به صورت مبتدی و چه در سطح حرفه ای به آن مبتلا خواهند شد، البته این عوارض با مراجعه به پزشک متخصص و انجام حرکات کششی ساده رفع خواهد شد.

بسیاری برای زاویه دار کردن کمر خود مجبور می شوند زانو های خود را خم کنند که منجر به زاویه دار شدن زانو خواهد شد، اما ایستادن صحیح به گونه ایست که پاشنه‌ی پا دقیقا روی تیغه‌ی اسکیت به طور کاملا متقارن قرار گیرد و به هیچ عنوان به طرفین زاویه نگیرد.

تمامی اجزای پا یعنی پاشنه و ساقه به طور کامل باید در امتداد شانه و به طور قائم قرار بگیرد. سعی کنید تمامی این موارد را زیر نظر مربی اسکیت خود تمرین کنید تا به طور ناخودآگاه صحیح ایستاده و پا بزنید.

برا ی مشاهده مقالات مربوط به کمر درد در اسکیت سواری  و پیشگیری اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست