قوانین اسکیت سواری

تمام کسانی که ورزش می کنند می دانند که در یک ورزش حرفه ای، رعایت قوانین بسیار مهم است حتی مهمتر از خود ورزش کردن. یکی از این ورزش ها که در آن رعایت قوانین بسیار مهم است، ورزش اسکیت است. آنلاین اسکیت در این مقاله قوانین اسکیت را برای شما توضیح خواهد داد. ابتدا کمی در مورد این ورزش صحبت می کنیم.

این کفش ها از دو قسمت کاملا جدا از هم تشکیل شده است. قسمت فریم که خود شامل چرخ ها، بلبرینگ ها و بوش است و قسمت بوت که از جنس سخت فیبر کربنی است. این سختی به علت حفاظت از پای افراد است.

در قسمت داخل از مواد پوشاننده بسیار راحت ساخته شده است تا هنگام پوشیدن، افراد دچار پا درد نشوند.بر روی کفش اسکیت دو قسمت تعبیه شده است که با توجه به سایز پا تغییر می کند و می توان این قسمت ها را گشاد و یا تنگ کرد.

در زیر کفش هم 4 چرخ وجود دارد که به صورت ردیف قرار گرفته اند. یک قسمت ترمز هم در قسمت پشت کفش قرار دارد.

تمام این قسمت ها بر روی کفش طوری ساخته شده است تا شما بتوانید از این ورزش نهایت لذت را ببرید، اما این نکته هم قابل ذکر است که انجام هر ورزش در کنار احترام به قوانین آن معنا پیدا می کند.

قوانین اسکیت_2

تفاوت بیت اسکیت حرفه ای یا بازی اسکیت در آنلاین اسکیت

این ورزش در بسیاری از کشورهای جهان طرفداران پرشماری دارد و از جمله ورزش هایی است که اگر شما به آن علاقه داشته باشید بدون نیاز به تجهیزات گران قیمت می توانید فقط با داشتن یک جفت کفش اسکیت آن را در هر مکانی انجام دهید.

فقط کافی است شما بتوانید بر روی اسکیت تعادل خود را حفظ کنید و خوب سرعت خود را کنترل کنید و در مواقع ضروری به سرعت بتوانید ترمز بگیرید. با این روش شما می توانید در هر مکان مثل پارک و یا خیابان اسکیت بازی کنید.

اما اسکیت حرفه ای با اسکیت بازی متفاوت است. در ورزش حرفه ای اسکیت شما باید خوب تمرین کنید. نسبت به تغذیه و سلامتی بدن خود آگاهی کامل داشته باشید، در این صورت شما یک ورزشکار حرفه ای در زمینه ورزش اسکیت هستید، البته این گفته به این معنا نیست که اسکیت غیر حرفه ای نیاز به رعایت قوانین ندارد.

در هر کار و حرفه ای رعایت قوانین مهمترین رکن است، زیرا با رعایت این قوانین است که شما می توانید با آسودگی و اطمینان از سلامتی خود به آن کار یا حرفه ادامه دهید.

قوانین اسکیت_3

همانطور که در بالا گفته شد همه چیز در دنیا دارای قوانین خاصی است. اسکیت بازی هم دارای قوانینی است که در آنلاین اسکیت به بعضی از انها اشاره می کنیم.

قبل از رفتن به خیابان ها برای اسکیت بازی باید از قوانین عبور و مرور در خیابان مطلع باشید.
نکات ایمنی را در اسکیت رعایت کنید. مثل تهیه کلاه ایمنی، زانوبند و مچ بند و….
در قوانین اسکیت متذکر شده اند که سعی کنید حامی خانواده باشید. یعنی اگر امکان آن را دارید با خانواده اسکیت سواری کنید.

در هنگام اسکیت سواری از لباس های رنگ روشن استفاده کنید؛ این کار مخصوصا در هنگام شب بسیار ضرورت دارد، زیرا دیدن در شب برای رانندگان بسیار سخت تر از روز است.

قوانین اسکیت مانند قوانین راهنمایی و رانندگی است. یعنی باید از طرف چپ وسیله نقلیه سبقت بگیرید و در کوچه از سمت راست حرکت کنید.
در آب و هوای بد و لغزنده از اسکیت سواری خودداری کنید.
در هنگام اسکیت سواری از گرفتن پشت وسیله نقلیه جدا بپرهیزید.
با سرعت مناسب اسکیت سواری کنید و از مسابقه دادن در کوچه و خیابان جدا پرهیز کنید.

 

 

معرفی انواع رشته های اسکیت در آنلاین اسکیت

ورزش اسکیت خود شامل چندین رشته است که هر کدام از این رشته ها نیز به چند شاخه تبدیل می شود. در ادامه به انواع رشته های اسکیت می پردازیم.

1- رشته اسکیت سرعت : این رشته ورزشی خود شامل چند رشته مجزای دیگر است که هر کدام از این رشته ها دارای قوانین اسکیت خاص خود هستند. این رشته ها شامل: رشته اسکیت سرعت در جاده، اسکیت سرعت در سالن و اسکیت سرعت در زمین های مخصوص می باشد. اما اسکیت سواری در سالن از پرطرفدارترین رشته های اسکیت سرعتی است.

2- رشته اسکیت هاکی

2- رشته اسکیت فری استایل : این رشته نیز شامل چند شاخه است. کلاسیک، پیر، بتل، اسلاید، فری جامپ نام این شاخه ها است.

3- رشته اسکیت اگرسیو یا اسکیت هیجانی: این رشته شامل رشته اصلی و یک رشته فرعی می باشد. پارک، بست تریک، ورت، بیگ ایر نام رشته های این اسکیت است. در این اسکیت طرح کفش ها با انواع دیگر اسکیت فرق دارد.

4- رشته اسکیت برد

5- رشته اسکیت استقامت

6- رشته اسکیت نمایشی

قوانین اسکیت سرعت در سالن چیست؟در آنلاین اسکیت با آنها آشنا شوید

این رشته از اسکیت که در سالنی به شکل بیضی انجام می شود دارای قوانین سختگیرانه ای است، زیرا در این نوع اسکیت به علت سرعت زیاد احتمال خطر و آسیب دیدگی بسیار زیاد است و طبق مقررات و قوانین حاکم ، هر کدام از افراد شرکت کننده در این مسابقات با انجام خطا و اشتباه از مسابقه اخراج می شوند؛

مثلا یکی از قوانین اسکیت سرعت در سالن این است که شما نمی توانید در اثر لغزش بازیکن داخل زمین را بیرون بیندازید. این کار تخطی از قوانین و باعث اخراج شما از مسابقه می شود و یا اینکه شما نمی توانید لباس بازیکن دیگر را بکشید و یا به او ضربه بزنید.

این قوانین برای این وضع شده اند که از درگیری های فیزیکی و خشن بین افراد مسابقه دهنده خودداری شود، همچنین در این مسابقات باید کف سالن از مواد مقاوم پوشیده شده باشد تا هنگام انجام مسابقات از لیز خوردگی شرکت کنندگان جلوگیری شود.

7_ قوانین اسکیت

قوانین اسکیت در تمامی مسابقات

برای انواع رشته های اسکیت و شاخه های مربوط به هر رشته قوانینی وجود دارد، اما این نکته بسیار مهم را همیشه مد نظر خود قرار دهید که قوانین هر ورزش و مسابقه ورزشی برای این به وجود آمده است تا شما بتوانید از مسابقه دادن لذت ببرید و نهایت استفاده را از ورزش مورد علاقه خود ببرید.

قوانین اسکیت سختگیرانه و بسیار زیاد است، اما توجه کنید که این قوانین برای این است که رعایت عدالت برای همه اسکیت سواران و مسابقه دهندگان یکسان باشد تا یک رقابت سالم و شاد در کنار یکدیگر به دور از همه اتفاقات و حوادث ناگوار برای شرکت کنندگان را شاهد باشیم، پس با رعایت تمامی قوانین در کلیه مسابقات ورزشی و رعایت قوانین اسکیت از این ورزش مفرح و شادی آور نهایت لذت و استفاده را ببرید.

آنلاین اسکیت در انتهای مطلب هم این نکته را گوشزد می کند که در ورزش اسکیت حتما از کلیه لوازم ایمنی مانند کلاه و زانوبند و مچ بند و ساق بند استفاده کنید. استفاده از این وسایل ایمنی نیز از قوانین اسکیت است تا در هنگام برخورد به یکدیگر و یا حتی زمین خوردگی از صدمات و آسیب های شدید به سر و دست و پا جلوگیری شود.

 برای مشاهده مقالات مربوط به تاکتیک های رولر دربی اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست