معرفی رشته ی اینلاین اسکیت در مجموعه آنلاین اسکیت

یکی از ورزشهایی که امروزه بسیار مورد توجه عموم خاص قشر جوان قرار گرفته است، ورزش اینلاین اسکیت است. این ورزش بسیار شبیه اسکیت روی یخ است. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به این ورزش علاقه دارید اما درباره آن هیچ اطلاعاتی ندارید تا انتهای این مطلب آنلاین اسکیت را همراهی کنید.

در آنلاین اسکیت با کفش این لاین اسکیت آشنا شوید

این ورزش یکی از ساده ترین ورزشها است که تقریبا به جز یک جفت کفش اسکیت و البته کمی مهارت به هیچ چیز دیگر احتیاج ندارد و از این بابت ورزش ارزانی محسوب می شود.

شما می توانید با توجه به سایز پا، کفش اسکیت را تهیه و نسبت به آموزش اسکیت در این رشته اقدام کنید.

کفش ورزشی اینلاین اسکیت از یک چکمه که به اندازه پا بوده و بدون هیچ لایه اضافی در کفی آن و بیشتر از جنس چرم یا فایبرگلاس ساخته می شود. بر روی این چکمه، بستهایی تعبیه شده است که به آسانی باز و بسته شده و گشاد و تنگ می شود. این خاصیت کفش این مزیت را دارد که برای افرادی که روی پای بلندی دارند، می توانند این بستها را باز تر کنند که به پا فشار اضافی وارد نشود.

همچنین اینلاین اسکیت از آستر، کفی، فریم، حدود 4 الی 5 چرخ که در یک ردیف قرار گرفته شده اند (نام این لاین اسکیت هم به خاطر ردیف بودن چرخها در یک مسیر است)، توپی چرخ ها، بلبرینگها که حرکت چرخ ها را بر عهده دارند، و سیستم راکر تشکیل شده است؛ در انتهای چرخها هم ترمزی وجود دارد که با آن می توانید سرعت خود را کنترل کنید.

در داخل این لاین اسکیت از پارچه ای بسیار نرم و مقاوم پوشیده شده است تا ضربات احتمالی به پا را تا حد زیاد بگیرد و از آسیب جلوگیری کند.

در بعضی از مدل های این لاین اسکیت از لامپهای کوچک بر روی چرخها استفاده شده است که بیشتر جنبه تزیینی داشته و ظاهری زیبا به این کفش ورزشی می بخشد.

چرخها در این کفش از جنس مقاوم پلی اورتان بوده که باعث دوام و مقاومت زیاد در برابر ضربات می شود.

اینلاین اسکیت_1

آیا اینلاین اسکیت یک ورزش مفید است؟ در آنلاین اسکیت از این با خبر شوید

بسیاری از افراد از این لاین اسکیت فقط برای سرگرمی استفاده می کنند و جنبه ورزشی برای آنها ندارد، اما با توجه به فعالیتی که افراد هنگام استفاده از این کفشها انجام می دهند و مصرف انرژی بسیار، محققان دانش پزشکی این ورزش را در مرتبه ی سوم از لحاظ آمادگی جسمانی و بهبود دهنده سلامتی عمومی بدن قرار داده اند.

پزشکان اعلام کرده اند که اینلاین اسکیت بسیار بهتر و مفیدتر از آهسته راه رفتن است و نسبت سوزاندن کالری در این ورزش بسیار از راه رفتن بیشتر است، همچنین با سه جلسه ورزش در هفته علاوه بر تناسب اندام و رسیدن به فرم بدنی دلخواه بعد از مدتی استفاده از این لاین اسکیت، شما بدنی عضلانی و محکم پیدا می کنید.

همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که اگر چه ورزش کردن برای سلامتی بسیار مفید است اما در هنگام ناسالم بودن و آلودگی هوا از ورزش در هوای باز خودداری کنید. حتی هنگامی که هوا بارانی یا برفی است حتما در فضای سالن ورزش کنید. برای مشاوره با ما در آنلاین اسکیت تماس بگیرید.

 

 

نکته ی آخر اینکه به یاد داشته باشید هرچه تندتر اسکیت کنید کالری و چربی بیشتری می سوزانید، پس در ورزش اینلاین اسکیت علاوه بر تناسب اندام و عضلانی کردن جسم، شما دید بهتر به زندگی پیدا می کنید و راحتر و بهتر تنفس می کنید.

فقط این را در خاطر داشته باشید که مانند هر ورزشی، روند افزایش تناسب اندام و بهبود در سلامت بعد از حداقل یک ماه ورزش پدید می آید و شما باید برای موفقیت بیشتر زمان بیشتری را صرف کنید و توقع زود برآورده شدن آرزوی تناسب اندام را نداشته باشید.

اینلاین اسکیت_3

چه رشته های ورزشی در اینلاین اسکیت وجود دارد؟

اگر چه اسکیت برای عامه ی مردم و کودکان بیشتر جنبه تفریحی و سرگرمی را دارد؛ اما این ورزش هم همانند دیگر ورزشها، رشته های مختلفی دارد که برای شرکت در هر کدام از این رشته ها باید آموزش های ویژه ای را دید و زمان مشخصی را صرف کرد تا در آن وارد شد و بتوانید در مسابقاتی که به همان نام برگزار می شود شرکت کنید.

این رشته های ورزشی شامل چند گروه می شود که آنلاین اسکیت به ذکر نام آنها می پردازد:

رشته اسکیت سرعت
رشته استقامت
رشته نمایشی
رشته اسکیت هاکی
رشته اسکیت فری استایل
رشته مهیج اگرسیو
البته لازم به ذکر است که رشته اسکیت سرعت به دو دسته داخل و خارج سالن تقسیم بندی می شود و خود رشته خارج سالن هم به دو دسته مسیرهای بسته و مسیرهای جاده ای تقسیم بندی می شود.

اینلاین اسکیت_4

معرفی و نحوه نامگذاری اسکیت اینلاین

این رشته ورزشی زمان کوتاهی است که به میادین ورزشی پا گذاشته است ولی با همین زمان کوتاه، طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است و اکنون جزء بیست ورزش مطرح دنیا است.

در ساخت جدیدترین مدل چرخهای اینلاین اسکیت از املاح آلی اسید کربنیک استفاده شده است و این چرخها این توانایی را به شما می دهد که حتی در خارج از فصل هم به این رشته دوست داشتنی بپردازید.

نام اینلاین اسکیت را شرکت رولربلید ، سازنده ی لوازم ورزشی بر روی این ورزش گذاشت، اما بعد از ورود بسیاری از شرکت های تولید کننده لوازم ورزشی و تولید انواع گوناگونی از اینلاین اسکیت ها، این نام به سازمان بین المللی اینلاین اسکیت تغییر نام داد و بعد از این زمان این ورزش به اینلاین اسکیتینگ معروف شد.

با آنلاین اسکیت همراه باشید تا بیشتر در باره اسکیت بخوانید.

برای مشاهده مقالات مربوط به لوازم ایمنی اسکیت اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست