کمردرد در اسکیت و راه های پیشگیری و درمان

اسکیت یکی از بهترین و پرطرفدارترین ورزش های هوازی بوده و از مزایای بسیار زیادی به ویژه برای بانوان برخوردار می باشد. کمر درد در اسکیت یکی از شکایت های رایج در میان اسکیت سواران آماتور و گاها حرفه‌ای بوده و در برخی موارد بسیار شدید ، امکان ادامه دادن را از ورزشکاران سلب می نماید.

مجموعه آنلاین اسکیت در این مقاله به بررسی دلایل ایجاد کننده کمر درد در اسکیت پرداخته و راه های مقابله با آن را بررسی خواهیم نمود.کمر درد یکی از شکایت های رایج و ناتوان کننده در اسکیت بازان آماتور بوده و به دلیل نحوه ایستادن اسکیت سواران ایجاد می گردد.

اسکیت سواران حالت خمیده به جلو داشته و در تلاش به منظور رویت جلو می باشند. این حالت در عضلات ضعیف و خام فیله کمر ناراحتی ایجاد نموده و یک درد سوزشی تیر کشنده ایجاد می نماید.

برای آموزش اسکیت ، حتما نزد مربیان حرفه‌ای و با تجربه بروید تا بتوانید فرم ایستادن خود را اصلاح کنید . آکادمی اسکیت پارمیس با در اختیار داشتن برترین مربیان اسکیت در کشور ، می‌تواند بهترین مکان برای شروع این ورزش جذاب باشد .

در آنلاین اسکیت علت کمر درد در اسکیت را بخوانید

گرم کردن پیش از شروع هر ورزشی بسیار مهم بوده و از بروز بسیاری از آسیب های جدی پیشگیری می نماید. گرم کردن، جریان خونرسانی به عضلات فیله کمر و عضلات نگهدارنده ستون فقرات را افزایش داده و از انقباضات و اسپاسم‌های ناگهانی و دردناک آن‌ها جلوگیری می‌نماید.

باید توجه داشت کمر درد در اسکیت به دلیل مشکلات ستون فقرات و دیسک‌های بین مهره ای در برخی موارد ایجاد می گردد و سایر موارد ایجاد کننده کمر درد، ضعف، بد شکلی و انقباضات عضلانی می باشد که با گرم کردن های اصولی به میزان حداقل کاهش می‌یابند.

حرکات کششی مناسب انجام دهید

حرکات کششی یکی از بهترین و موثرترین راه‌های کاهش کمر درد اسکیت سواران و انقباضات عضلانی بوده و آمادگی فیبرهای عضلانی به منظور کشیده شدن و تحمل وزن بدن در حالت های متفاوت را افزایش می هد. حرکات کششی تبادلات خونی و اکسیژن رسانی در عضلات را تسهیل نموده و از تجمع اسید لاکتیک و خون در آن‌ها جلوگیری می نماید.

انجام حرکات کششی مناسب در عضلات همسترینگ، شکم، عضلات تروکانتر لگن و عضلات ایلیوپسوئز در جلوگیری از کمر دردهای اسکیت سواران بسیار موثر می باشد.

خیلی به جلو خم نشوید

با اینکه پوزیشن اصلی در اسکیت سواری حالت خمیده رو به جلو می باشد، اما آنلاین اسکیت توصیه می کند به منظور جلوگیری از کمر درد در اسکیت، لگن خود را ثابت نگه داشته و در هنگام تغییر جهت خیلی از چرخش لگن استفاده ننمایید.

 

 

استراحت بین دوره های تمرین

سعی کنید حتما بین دوره های تمرینی خود، یک استراحت کوتاه داشته باشید. استراحت منجر به ریکاوری عضلات بدن به ویژه عضلات تحت فشار گردیده و انرژی از دست رفته و جریان خون را به آن ها بازمی گرداند، این امر موجب کاهش احساس درد در کمر و عضلات آن می گردد.

ضعف عضلات را برطرف نمایید

توجه داشته باشید یکی از دلایل اصلی بروز کمر درد در اسکیت، ضعف و سستی عضلانی در ناحیه عضلات کمر می باشد. در برطرف نمودن همیشگی این حالت کوشا باشید!

انجام ورزش‌های استقامتی و کششی به مدت 3 بار در هفته بسیار موثر بوده و عامل مهم تر اعمال بار و فشار بیشتر بر عضلات ضعیف شده کمر می باشد، این حالت در مراحل اول بسیار دردناک بوده و به مرور زمان رفته رفته عضلات شما را تقویت می نماید.

مایعات و آب فراوان بنوشید

نوشیدن میزان کافی و فراوان آب و مایعات در پیشگیری از دردهای عضلانی بسیار موثر بوده و از خشکی و اسپاسم های ناشی از عضلات جلوگیری می نماید. در حین تمرینات ورزشی، آب و مایعات کافی بنوشید.

کمبود ویتامین و مواد معدنی را برطرف نمایید

توجه داشته باشید کمبود خفیف تا شدید برخی از ویتامین ها مانند ویتامینC ، B و مواد معدنی همچون پتاسیم و منیزیم تاثیر بسیار زیادی در افزایش انقباضات و دردهای عضلانی داشته و در صورت برطرف نشدن، پیش درآمد مشکلات بزرگ تر و شدیدتر خواهد بود؛

بدین منظور آزمایشات لازم را انجام داده و تحت نظر پزشک از مکمل های دارویی و ویتامینه در جهت مرتفع نمودن این مشکل استفاده نمایید. متخصصین تغذیه معتقد هستند مصرف یک عدد موز، سی دقیقه پیش از شروع تمرینات ورزشی به دلیل جذب سریع و تامین پتاسیم مورد نیاز عضلات در پیشگیری از انقباضات بسیار موثر و مفید می باشد.

آنلاین اسکیت به شما توصیه میکند اگر بعد از انجام دادن این کارها باز هم با کمر درد مواجه شدید بع پزشک مراجعه نمایید.اگر با رعایت اصول و موارد ذکر شده، همچنان کمر درد در اسکیت را احساس نموده و از آن رنج می برید، آنلاین اسکیت توصیه می کند به متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه نموده و وضعیت بدنی خود را بررسی نمایید.

در برخی موارد، دیسک‌های خفیف بین مهره‌ای عامل ایجاد این درد بوده که احتیاج به درمان‌های پزشکی و جدی تری خواهند داشت.دیسک کمر و مشکلات مرتبط با آن از دلایل پاتولوژیک ایجاد کننده کمر‌درد در اسکیت سواران بوده و در صورت عدم درمان به موقع و آسان، نیاز به روش‌های جدی‌تر مانند جراحی خواهد داشت.

برای مشاهده مقالات مربوط به حافظه  عضلانی اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست