اسکیت برد اینلاین

اگرچه در گذشته اسکیت برد و اسکیت برد اینلاین یک ورزش حرفه‌ای محسوب می‌شدند، اما امروزه جزو سرگرمی‌های رایج برای کودکان هستند.

اسکیت برد اینلاین همیشه یکی از اجزای جدا نشدنی اسکیت خیابانی بوده و به طور سفارشی برای این ورزش ساخته شده است.

با افزایش محبوبیت اسکیت برد و اسکیت برد اینلاین، بالطبع میزان صدمات نیز افزایش یافت. با این حال، با آموختن تکنیک‌های اسکیت و استفاده از وسایل ایمنی اسکیت از جمله کلاه ایمنی و رعایت قوانین جاده می‌توان خطر آسیب دیدگی را کاهش داد.

آنلاین اسکیت در ادامه به بررسی انواع اسکیت‌ها میپردازد، تاریخچه ساخت اسکیت برد اینلاین و انواع اسکیت برد اینلاین خواهد پرداخت.

اسکیت برد یک تخته با دو ردیف دوتایی از چرخ‌ها در زیر آن است که با پیچ محکم شده‌اند. انواع مختلفی از این بردها وجود دارد، از تخته‌های بلند و کوچک تا اسکیت بردهای خیابانی.

Caster boards

تخته‌های کاستور از دو تخته تشکیل شده‌اند که به وسیله یک میله یا فنر در وسط به هم وصل شده‌اند. در زیر هر کدام از تخته‌ها یک چرخ مخصوص تعبیه شده است.

یکی از مارک های مشهور این برد ها، caster board RipStik نام دارد.

در آنلاین اسکیت اسکیت‌های اینلاین را بهتر بشناسید

اسکیت‌های اینلاین که roller blades نیز نامیده می‌شوند، اسکیت‌هایی با یک ردیف از چرخ‌‌ در زیر یک کفش مخصوص هستند. این ساختار خاص اسکیت بورهای اینلاین باعث می‌شود اسکیت باز سرعت بیشتری بگیرد و چرخ‌ش‌‌های دقیقی انجام دهد.

اسکیت بردهای اینلاین برای ورزش‌های هاکی، اسکی، اسکیت آزاد، سرگرمی و… استفاده می‌شوند. اسکیت‌های مختلفی برای هر یک از این کاربردها وجود دارد.

اسکوتر

اسکوتر ترکیبی از اسکیت برد با یک چرخ در جلو و یکی در عقب، به همراه دسته‌ای به عنوان فرمان در جلو برای تغییر جهت چرخ جلو می‌باشد.

تاریخچه اسکیت برد اینلاین

درسال 1100 میلادی، شکارچیان سعی می‌کردند با قرار دادن استخوان‌‌ها زیر چکمه‌های چرمی خود، شکار در فصل زمستان را آسان‌تر کنند؛ به این شکل بود که اولین اسکیت برد اینلاین ساخته شد.

در سال 1700، یک فرد اسکاتلندی اولین جفت اسکیت برد اینلاین را ساخت. او همیشه آرزو داشت اسکیت روی یخ را در فصل تابستان نیز تجربه کند؛ بنابراین اولین کلوپ اسکیت اینلاین را در ادینبورگ راه اندازی کرد، با این حال مردم آن را با نام اسکیت برد اینلاین نمی‌شناختند. در واقع اولین اسکیت بوردهای اینلاین این مرد اسکاتلندی همان کفش‌های او بودند که به کف آن نوارهایی از چوب بسته شده بود.

در ادامه در سال 1760، یک سازنده ساز موسیقی به نام جان جوزف مرلین به معنای واقعی اولین جفت اسکیت اینلاین را اختراع کرد. او این‌ کار را با قرار دادن یک ردیف چرخ‌های کوچک فلزی در زیر کفش خود انجام داد.با آنلاین اسکیت همراه باشید.

 

 

مرلین این اسکیت‌ها را فقط به این دلیل انجام داد که می‌خواست سازهای موسیقی خود را از طریق اسکیت روی یخ به بقیه معرفی کند. گفته می‌شود یکبار هنگامی که او در حال اسکیت با اسکیت برد اینلاین خود بوده و همزمان سازهای موسیقی خود را تبلیغ می‌کرده به شدت با یک آینه برخورد می‌کند؛ زیرا او نمی‌دانست چگونه اسکیت برد خود را متوقف کند.

احتمالا در آن زمان موقف کردن اسکیت‌ها سخت‌تر از راندن آن‌ها بوده است.

در سال 1819، M.Peitibled اسکیت برد اینلاین خود را اختراع کرد و در پاریس به ثبت رساند. هدف او این بود که با ساخت این اسکیت‌ها توانایی انجام حرکات روی یخ را به اسکیت بازان بدهد، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

1823، رابرت جان تایرز، اسکیت باز روی یخ، اسکیتی به نام Rolito با پنج چرخ در یک ردیف در کف یک چکمه را اختراع و ثبت کرد. او چرخ وسط را کمی بزرگتر از 4 چرخ دیگر ساخت، بنابراین اسکیت بازان می‌توانستند از این چرخ وسط جهت تغییر وزن خود روی اسکیت و در نهایت مانور بیشتر استفاده کنند؛ اما در آن زمان این ایده شگفت انگیز جدی گرفته نشد.

در سال 1863، جیمز لئونارد پلیمپتون اسکیت‌هایی با چهار چرخ را اختراع کرد. اسکیت بردهای پلیمپتون ایمن‌تر بود علاوه بر این کار با آنها آسان‌ بود و به اسکیت باز اجازه می‌داد تا با تکیه به چپ و راست به راحتی جهت حرکت خود را تغییر دهد.

این امر تاثیر زیادی در بهبود اسکیت‌های اینلاین داشت.

در سال 1884، اختراع چرخ‌های جدید با استفاده از پین های توپی بلبرینگ، توسعه اسکیت برد اینلاین را تسریع کرد. این چرخ‌ها به اسکیت بازان این اجازه را می‌داند تا خیلی راحت‌تر و بیشتر سرعت بگیرند.

در سال 1980، اسکات و برنان اولسون در شهر مینه سوتا، بخاطر عشق زیادشان به بازی هاکی به دنبال راهی بودند تا در تابستان نیز هاکی بازی کنند؛ در نهایت دو برادر اولسون موفق شدند اسکیت‌های مدرن را بسازند.

در آن زمان مردم ترغیب شدند از این اسکیت بردهای اینلاین استفاده کنند و به سرعت شهرت آن در سراسر جهان پیچید. برادران اولسون نیز شرکت تولیدی خود با نام Rollerblade را تاسیس کردند، به همین دلیل نام این شرکت به عنوان اسم دیگر ورزش اسکیت به کار برده می‌شود.
از آن زمان تا کنون، اسکیت بردهای اینلاین تغییر زیاده نکرده‌اند.

جهت اطلاعات بیشتر با مجموعه ی آنلاین اسکیت همراه باشید یا با شماره درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

برای مشاهده مقالات مربوط به پیست اسکیت استاندارد اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست