انواع مسابقات اسکیت

رشته های ورزشی متنوع باعث شده اند که علایق و سرگرمی های متنوعی برای نوجوانان و جوانان ایجاد شود. یکی از بهترین و البته هیجان انگیز ترین این ورزش ها را می توان اسکیت دانست؛

حال اگر شما به عنوان یک تازه کار قصد دارید به سراغ این رشته ورزشی پر هیجان بروید پیشنهاد آنلاین اسکیت این است که ادامه این مطلب را از دست ندهید، زیرا آنلاین اسکیت قصد دارد علاوه بر معرفی کامل این رشته و تاریخچه آن به انواع مختلف اسکیت سرعتی و همچنین لوازم مورد نیاز برای این رشته ورزشی مهیج نیز بپردازد.

کمی بیشتر از تاریخچه اسکیت سرعتی بدانید در آنلاین اسکیت‌

اگر بخواهیم ریشه های این ورزش را آن هم به صورت کلی بررسی کنیم، سر از کشور های اسکاندیناوی و اروپای شمالی در خواهیم آورد. مطمئنا برای تان جالب خواهد بود که بدانید مردم محلی این نواحی از استخوان به عنوان اسکیت استفاده می کرده اند.

به این صورت که آن را به کف کفش خود متصل کرده و بر روی یخ ها سر می خورده اند و از آن برای سفر و گذر از میان رودخانه ها، دریاچه ها و کانال های آب استفاده می کرده اند.

بعد از آن اسکیت گسترش داشت و تنها محدود به اسکاندیناوی نگردید. در سال 1592 مردمان اسکاتلند با استفاده از تیغه های آهنی متصل به کفه کفش، اسکیت های جدید اختراع نمودند.

اگر بخواهیم تاریخچه آن را در ایران بررسی کنیم خیلی لازم نیست به سال های دوری مراجعه نماییم زیرا این رشته ورزشی از سال 1380 وارد ایران گردید و در حال حاضر نیز در شاخه‌های مختلف آن مسابقات مختلفی در کشور برگزار می شود.

معرفی شاخه های مختلف اسکیت سرعتی در آنلاین اسکیت

از جهات مختلفی می توانی اسکیت سرعتی را دسته بندی نماییم. برای نمونه یکی از دسته بندی ها مربوط به داخل سالن و یا خارج سالن بودن آن می باشد که البته هر یک از این دو بخش دارای دسته بندی های متفاوتی می باشند.

مسابقات اسپیرینت :

این زیرمجموعه از اسکیت در مسافت های کوتاه صد تا سیصد متری برگزار می شود و در آن بیشتر بر روی مقوله سرعت تمرکز می شوند. نحوه شرکت در این بخش به صورت تک نفره بوده و بر اساس مدت زمان رکورد شرکت کنندگان ثبت می گردد.

مسابقات امتیازی:

زیرگروه دیگر ، برگزاری مسابقات اسکیت به صورت امتیازی می باشد که در مسافت های کوتاه برگزار می شود. با آنلاین اسکیت همراه باشید.

در این مسابقه نیز اسکیت سواران با هم رقابت کرده و در مجموع امتیاز های آنان محاسبه می شود. نحوه برگزاری این مسابقات به این صورت است که در هر دور افرادی که اول تا سوم از خط عبور کرده اند امتیاز می گیرند.

در مجموع و پس از پایان دورها این امتیازات جمع و برنده مشخص می شود. نکته مهم این است که ممکن است برنده الزاما شخصی نباشد که زودتر از همه از خط عبور کرده است.

مسابقات حذفی:

بخش دیگری در اسکیت سرعتی که به نوعی بسیار هیجان انگیز نیز می باشد، مسابقات حذفی است .

در این بخش در هر دور آخرین نفر از لیست مسابقه دهندگان حذف می شود و روند مسابقه ادامه پیدا می کند تا تنها چهار یا پنج اسکیت باز باقی بمانند و اولین نفری که دور آخر را زودتر از بقیه طی کند برنده می شوند.

 

 

مسابقات امدادی:

این بخش به صورت تیمی برگزار می شود و افراد تیم در طول مسیر جای خود را به یکدیگر می دهند.

مسابقات تایم تریلز:

بخش بسیار سخت و مشکل در اسکیت سرعتی مربوط به همین زیرگروه می باشد که به قدرت بدنی و آمادگی جسمانی بالایی نیاز دارد و البته هیجان بالایی نیز دارد.

آنلاین اسکیت انواع مختلف مسابقات را برای شما بیان میکند و برنده نیز بر اساس اولین فرد که در کمترین زمان مسابقه را به اتمام برساند انتخاب می‌شود.

مسابقات مسافتی و ماراتن :

این دو زیر گروه از اسکیت سرعتی وارد بخش مسافت های بالا می شوند که در بخش ماراتن اسکیت سرعتی به مسافت چهل و دو کیلومتر نیز می رسند و تعداد شرکت کنندگان این مسابقات نیز از سایر رشته ها بیشتر می باشد.

پیست اسکیت سرعتی

بسته به نوع برگزاری مسابقات به صورت داخل و یا خارج از سالن، نوع پیست اسکیت نیز متفاوت می باشد.

در مسابقات داخل سالن، مسافت هر دور از پیست ها معمولا صد یا دویست متر می باشد. در صد متر، پیست ها به صورت صاف و بدون شیب بوده و در دویست متر شاهد ترکیب تخت و شیبدار خواهیم بود.

مسابقات خارج از سالن اسکیت سرعتی نیز معمولا پیست های استانداری از دویست تا پانصد متر دارند و در بخش مسابقات جاده‌ای و ماراتن نیز این پیست ها بسته به مسافت از داخل شهر و یا جاده ها عبور می کنند.

آشنایی با پیست اسکیت سرعتی در آنلاین اسکیت

کفش اسکیت برای اسکیت سرعتی باید چگونه باشد؟

شما به عنوان تازه کار زمانی که بخواهید اسکیت را فرابگیرید از اسکیت های ساق دار و به صورت چهارچرخ استفاده می کنید. پس از آن و برای شرکت در مسابقات لازم است تا به سراغ اسکیت های ساق کوتاه که دارای پنج چرخ می باشند بروید.

البته باز هم بسته به نوع رشته ای که در اسکیت سرعتی شرکت خواهید کرد نوع کفش متفاوت خواهد بود. برای نمونه در داون هیل باید از اسکیت های ساقدار استفاده نمود.

معرفی کفش اسکیت سرعتی در آنلاین اسکیت

لوازمایمنی لازم برای آنلاین اسکیت

هر رشته ورزشی در کنار تاثیرات مثبت و شادی آور آن نیاز به لوازم ایمنی نیز دارد که از میزان خطرات آن کم نماید. شما به عنوان یک اسکیت سوار باید از کلاه ایمنی مناسب استفاده نمایید، همچنین برخی از افراد از بازو بند و زانو بند نیز در طول تمرینات و مسابقات استفاده می کنند.

عینک آفتابی مناسب نیز یکی دیگر از تجهیزات اسکیت سرعتی به شمار می رود که به شما اجازه می دهد دید بهتری داشته باشید و انعکاس نور های محیطی چشم تان را اذیت نکند.

جهت اطلاعات بیشتر با مجموعه ی آنلاین اسکیت همراه باشید یا با شماره درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

برای مشاهده مقالات مربوط به اسکیت برد اینلاین اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست