حافظه عضلانی در رشته اسکیت سواری

حافظه عضلانی در اسکیت‌سواری همچون تمامی ورزش های دیگر به طور حتم امری مهم است. دقت داشته باشید نقش حافظه عضلانی در توسعه گام‌های اسکیت به گونه ای بوده که اهمیت آن برای تمامی افراد مشخص شده می باشد؛ حال اگر شما هم می‌خواهید تعریف کامل از حافظه عضلانی در اسکیت سواری و ورزش‌های مختلف داشته باشید بهتر است در ادامه با آنلاین اسکیت همراه باشید.

به طور کلی اگر بخواهیم به تعریف حافظه عضلانی بپردازیم می توان گفت یک ورزشکار حرفه‌ای هنگامی که سال‌های زیادی تمرین مستمر داشته باشد، بدنی عضلانی و خوش فرم خواهد داشت که این امر به دلیل ساعت‌ها تمرین طاقت فرسا می باشد.

حال اگر به دلیل اتفاقاتی همچون بیماری، تغییر شغل، تغییر سبک زندگی، تصادف یا هر مورد دیگری فرد نتواند فرصت تمرینات سابق را داشته باشد، به طور حتم کمی از عضلات خود را از دست خواهد داد، اما در این جا لازم است بدانید ورزشکار نباید ناامید شود زیرا هنگامی که تمرینات ورزشی از سر گرفته شود، حجم و قدرت از دست رفته تنها در عرض چند هفته دوباره به دست آمده که این پدیده حافظه عضلانی نامیده می شود.

تعریف حافظه عضلانی در رشته اسکیت سواری در انلاین اسکیت

حال لازم است بدانید در رشته اسکیت سواری به طور کلی نمی توان تعریف دقیقی از حافظه عضلانی بیان کرد، با این حال اساسی ترین تعریفی که میتوان در مورد حافظه عضلانی در اسکیت سواری بیان کرد، توانایی بدن برای اجرای خودکار یک حرکت تمرینی خوب می‌باشد؛ به طوری که حافظه عضلانی زمانی رخ می‌دهد که حرکت پیچیده در قدم‌های اسکیت سرعت که یک عمل آگاهانه است به یک حرکت ناخودآگاه و خودکار تبدیل شده و برای اجرای آن نیاز به تفکر نباشد.

بهتر است آموزش اسکیت را زیر نظر مربیان با تجربه شروع کنید تا این حافظه عضلانی به خوبی و درستی شکل بگیرد، زیرا بعد از شکل گیری، اصلاح آن می‌تواند دشوار و زمان‌بر باشد .

یادگیری یک حرکت و مهارت

به طور کلی می‌توان گفت حافظه عضلانی در اسکیت‌سواری یک امر غیر معمول نبوده بلکه می‌توان این حافظه را در بخش‌های مختلفی از زندگی روزمره نیز مشاهده نمود.

مثلاً در پدیده راه رفتن اگر فرد بخواهد در هر بار برداشتن قدم به نحوه راه رفتن خود فکر کند که هر بار باید پای عقب را در جلوی پای دیگر قرار بدهد به طور حتم در می یابیم که چقدر کار سخت می شود؛ اما در حال حاضر همه این امور که در ابتدا به صورت خودآگاه انجام می شده است اکنون به صورت خودکار صورت می پذیرد.

حال دقت داشته باشید در امر حافظه عضلانی در اسکیت سواری می توان گفت که یکی از موارد مهم برای یادگیری یک حرکت و مهارت افزایش سرعت اجرای آن، بدون از بین رفتن دقت می باشد.

لازم است بدانید در هنگامی که حرکت اختیاری اجرا می شود، از مغز یک پیام عصبی به عضله ها ارسال شده که این پیام از طریق سلولهای عصبی ارسال می شود، اما هنگام یادگیری یک حرکت وقتی که این پیام بارها و بارها انتقال پیدا می کند، به مرور زمان اجرای این انتقال و حرکت آسان تر و بهتر می شود.

دقت داشته باشید به طور حتم در مسابقه اسکیت سواری نیاز به گامهای زیادی بوده که تمرین گام های قوی و درست در مرحله ای که هنوز باید به صورت خودآگاه و با فکر این عمل انجام شود ضروری می باشد تا با یادگیری عضلانی حرکات، به صورت خودکار و بدون فکر انجام شود و اسکیت سوار بتواند تمرکز خود را روی تکنیکهای مسابقه حفظ نماید.

 

 

آشنایی با حافظه عضلانی در آنلاین اسکیت _1

تثبیت یادگیری حرکت توسط حافظه عضلانی

در مرحله اول پس از اینکه اسکیت سوار به صورت اکتسابی یا تجربه‌ای زمانی را آگاهانه صرف یادگیری یک قدم می کند، سپس باید به دنبال دومین قدم یعنی فاز تثبیت برود.

این مرحله که از همان جلسه آموزشی آغاز می شود به گونه‌ای بوده که نتایج آن به صورت تدریجی و به شکل بهبودی در عملکردهای حرکتی نمایان می شود‌. تثبیت کرد تمرین‌ها موجب می شود که بهترین مسیر، شناسایی شده و این امر منجر به تثبیت سلول های عصبی خواهد شد.

برای تکرار یک حرکت و تثبیت آن به طور حتم لازم است که یادگیری به حافظه بلند مدت انتقال یافته که این امر از طریق تغییرات فیزیولوژیکی در سلول های عصبی انجام می‌گیرد. در مرحله بعد برای اجرای آن حرکت به طور حتم در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

مرحله نگهداری و ابقا حافظه عضلانی

مرحله سوم و نهایی در حافظه عضلانی در اسکیت سواری، نگهداری و ابقا می‌باشد؛ به طوری که در این مرحله لازم است با انجام تغییرات بیشتر در ساختار سلول های عصبی به گونه‌ای عمل کرد که بتوان گام های اسکیت را بدون فکر کردن انجام داد.

دقت داشته باشید مطالعاتی که صورت پذیرفته است نشان داده که عملکردهای حرکتی در اسکیت‌سواری که به این مرحله برسد به طور موثر و دست‌کم برای یک سال حفظ خواهد شد. لازم است بدانید که ذهن خودآگاه در اینجا تلاش کمی برای تاثیر بر حافظه عضلانی دارد.

حافظه عضلانی_2

چگونگی عملکرد حافظه عضلانی در اسکیت سواری

با تمام آنچه در مورد حافظه عضلانی در اسکیت سواری و دیگر ورزش ها بیان کردیم لازم است بدانید این حافظه، حافظه عملی است و عمدتا مرتبط با مکانیزم سیستم عصبی بوده و نظریه‌های مختلفی در مورد عملکرد آن بیان شده است؛

بطوریکه مثلاً در تمرین اسکیت به دلیل اینکه بافت های اطراف عضلات گسترش پیدا می کند، هنگام ترک این تمرین ها بافت های داخلی از بین نرفته و تنها سایز و حجم آن کمتر خواهد شد و به طور حتم بعد از شروع مجدد، این بافت ها ساده تر از گذشته ساخته می شود.

همچنین نظریه دیگری که وجود دارد این است که عصب به دلیل تمرینات مستمر، ساخت مجدد عضلاتش را یاد گرفته و با این حال حافظه عضلانی در اسکیت سواری کمک می‌کند که اگر تمرینات در یک بازه زمانی ترک شود، در سرعت بیشتری یادگیری مجدد صورت پذیرد.

در آنلاین اسکیت از اخبار اسکیت مطلع شوید.

برای مشاهده مقالات مربوط به علل زمین خوردن در اسکیت اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست