سختی چرخ یکی از مهمترین ویژگی های یک چرخ اسکیت است.

قبل از خرید جفت جدید اسکیت درون خطی (اینلاین) و یا ست جدید چرخ، مهم است بدانید که برای پیدا کردن مجموعه ای کامل از چرخ ها چه نکاتی را باید در نظر بگیرید.

چرخ های اسکیت بخش مهمی از اسکیت هستند. آنلاین اسکیت در ادامه 10 نکته ضروری بیان می کند که در انتخاب چرخ اسکیت مناسب کمک کننده است.

سختی چرخ و سطح مورد نظر شما برای اسکیت در اولویت هستند.

سختی چرخ یکی از مهمترین ویژگی های یک چرخ اسکیت است. اما چرا سختی چرخ اسکیت مهم است؟ سختی (و یا نرمی) تعیین می کند که چطور بهترین استفاده از چرخ را داشته باشید و بر چه سطحی با این چرخ اسکیت کنید.

برای مثال یک چرخ نرم (78A – 89A) بهترین کاربرد را در فضای باز یا سطوح داخل سالن لغزنده دارد درحالیکه یک چرخ سخت (90A-103A) تنها برای کاربرد داخل سالن در سطوح چسبناک مناسب است. هرچه عدد پایین تر باشد چرخ نرمتر است و هرچه عدد بالاتر باشد چرخ سخت تر خواهد بود.

چرخ های نرمتر، گریپ بیشتر داشته و سواری نرمتری خواهید داشت. این چرخ ها برای زمین های دارای سنگریزه های کوچک و دست اندازهای معمولی (سطح فضای باز) عالی است.

چرخ های نرمتر را می توان همچنین در داخل سالن، به روی سطوح لغزنده که نیازمند گریپ بیشتر است، هم استفاده نمود. اگر به روی آسفالت، بتون و یا سطوح لغزندۀ دیگر که بدون پوشش هستند اسکیت می کنید، احتمالاً نیاز به چرخ های نرم تر در گسترۀ 90A-78A دارید.

اگر در فضای باز هستید چرخی در گروه 78A را امتحان کنید. چرخ های نرم تر برای مبتدیان مناسب تر هستند زیرا گریپ بیشتری داشته و احساس امنیت بیشتری برای مبتدیان فراهم می کنند.

از طرف دیگر، از آنجا که یک چرخ سخت گریپ کمتری ارائه می دهد، برای سطوح سخت تر، داخل سالن، پوشش دار مناسب است. چرخ های سخت تر برای سرعت های بیشتر مناسب بوده و احساس لغزندگی بیشتر حتی در سطوح سخت فراهم می کند.

از آنجا که این ویژگی به شما امکان می دهد تا سریع تر اسکیت کنید، معمولاً برای اسکیت بازهای حرفه ای سودمند است. چرخ های خیلی سخت در اسکیت هنری هم مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به اسکیت باز امکان می دهد آزادانه در سطوح سخت داخلی بچرخد.

برای اطلاعات بیشتر در باره چرخ های اسکیت در ادامه با آنلاین اسکیت همراه باشید.

قطر چرخ بر سرعت، شتاب، ثبات و وزن اثر می گذارد.

بسیاری از افراد نمی دانند که قطر چرخ چقدر تأثیر گذار است. قطر تعیین کننده ارتفاع چرخ، ارتفاع کلی اسکیت است و در واحد میلیمتر اندازه گیری می شود. میزان ارتفاع چرخ، بر ویژگی هایی مانند شتاب، زمان چرخش/ سرعت حداکثری (مسافتی که می توانید بدون پا زدن طی کنید)، ثبات و وزن چرخ اثر گذار است. در ادامه هر یک از ویژگی هایی که تحت تأثیر قطر چرخ قرار می گیرد با جزئیات بیان می شود.

 

 

 

شتاب

به طور کلی، چرخ های با قطر کوچک تر، اجازه شتاب سریع تر را می دهند زیرا به تلاش کمتری برای شروع حرکت نیاز دارند. چرخ های بلند تر شتاب کمتری خواهند داشت و به تلاش بیشتری برای شروع حرکت نیازمند هستند. اگر به مدت یک دقیقه در مورد این فکر می کنید، آن را درک می کنید. چرخ با قطر کمتر مسافت کمتری را برای زدن یک دور به نسبت چرخ بزرگتر طی می کند.

زمان چرخش / سرعت حداکثری

قطرهای بزرگتر معمولاً دارای زمان چرخش کلی بهتر هستند و می توانند در مقایسه با چرخ های کوچکتر به سرعت بالاتری برسند. یک قطر بزرگتر تلاش بیشتری برای شروع حرکت نیاز دارد، اما زمانیکه شروع به چرخش می کند، نیازمند تلاش کمتری برای ادامه حرکت سریع است.

و این دلیلی است که چرا اسکیت بازهای سرعت مسافت طولانی چرخ های بلندتر را ترجیح می دهند. شما همچنین خواهید دید که چرخ های بلند تر برای استفاده در فضای باز تولید می شوند.

شتاب / سرعت حداکثری

چرخ های با قطر کمتر سریع تر حرکت می کنند اما تلاش بیشتری برای ادامه حرکت سریع نیاز دارند. درحالیکه چرخ های با قطر بزرگتر آهسته تر شتاب می گیرند اما تلاش کمتری برای ادامه حرکت سریع نیاز دارند.

ثبات

به طور میانگین چرخ های با قطر کوچکتر ثبات بیشتری از چرخ های با قطر بزرگتر دارند. با فاصله کمتر بین شما و زمین آسان است که ببینید چرا یک چرخ کوچک ثبات بیشتری می دهد.

در آنلاین اسکیت وزن چرخ را بدانید:

چرخ اسکیت با قطر کمتر وزن کمتری از چرخ های با قطر بیشتر دارد.

برای مشاهده مقالات مربوط به سن شروع هاکی اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست